Sosyal

Talim ve Terbiye Kurulu nedir, ne yapar? İşte görevleri

Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu, yeni müfredatın onaylandığını açıkladı. Pek sık duyulmayan ancak eğitim sisteminde büyük bir önem taşıyan Talim ve Terbiye Kurulu’nun işleyişi, görevleri ve yetkileri merak konusu oldu.

ensonhaber.com

kullarda müfredat değişiyor.Milli Eğitim Bakanlığı uzun süredir üzerinde çalışılan yeni müfredat taslağını kamuoyu ile paylaşmıştı.Talim ve Terbiye Kurulu yeni müfredatı onayladı.Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli için iletilen tüm görüş ve önerilerin şeffaflık, bilimsellik ve katılımcılık ilkelerinin gereği olarak değerlendirildiğini ve öğretim programlarına yansıtıldığını, tekrar görüşülen yeni müfredatın Talim ve Terbiye Kurulu onayından geçtiğini bildirdi.Peki, Talim ve Terbiye Kurulu nedir ve ne iş yapar? Görevleri nelerdir? İşte bilgiler…Talim ve Terbiye Kurulu nedirTalim ve Terbiye Kurulu, bir ülkenin eğitim politikalarını belirlemek, eğitim programlarını geliştirmek ve eğitim sistemi üzerinde denetim sağlamakla görevli olan bir kurumdur. Bu kurumlar genellikle Milli Eğitim Bakanlığı veya benzeri eğitim bakanlıklarına bağlı olarak faaliyet gösterir.Talim ve Terbiye Kurulları, eğitim politikalarının oluşturulması, müfredatların hazırlanması ve revizyonu, sınavların düzenlenmesi, öğretmenlerin eğitimi ve mesleki gelişimi gibi konularda kararlar alır.Ayrıca, eğitim materyallerinin değerlendirilmesi ve ders kitaplarının onaylanması gibi görevleri de yerine getirirler.Kurul üyeleriBu kurullar genellikle eğitim uzmanları, akademisyenler, öğretmenler, veliler ve diğer eğitim paydaşlarından oluşan bir heyet tarafından yönetilir.Amacı, ülkenin eğitim sisteminin kalitesini artırmak ve öğrencilerin başarısını desteklemektir.Talim ve Terbiye Kurulu’nun görevleriTeşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesinde belirtilen görevlerle birlikte aşağıdaki görevleri yapar:a) Millî eğitimin genel amaç ve temel ilkeleri ile evrensel değer ve standartları göz önünde bulundurarak kalite, eşitlik ve etkililik ilkeleri ile millî ve toplumsal değerlere dayalı olarak eğitim sistemini geliştirme çalışmalarını yürütmek,b) Eğitim ve öğretim programlarının millî, bilimsel, toplumsal ve evrensel değer ve standartlara; kalite, erişim, verimlilik, etkililik, fırsat eşitliği ilkelerine uygunluğunu sağlayacak politika ve stratejiler geliştirmek için çalışmalar yapmak,c) Gerektiğinde eğitim ve öğretim programları, ders kitapları, yardımcı kitaplar ile öğretmen kılavuz kitaplarının hazırlanmasında yükseköğretim kurumları, sivil toplum örgütleri ile diğer kamu ve özel kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği yapmak,ç) Rehberlik ve denetim birimlerinin raporları ile izleme ve değerlendirme raporlarını, eğitim sistemi ile eğitim ve öğretim programları, ders kitapları ve öğretim materyallerinin amaçlanan hedefe ulaşıp ulaşmadığını belirlemek üzere değerlendirmek,d) Yurt içi ve yurt dışı eğitim hareketlerini, ulusal ve uluslararası gelişmeler ve projeksiyonlar çerçevesinde izlemek ve değerlendirmek,e) Eğitim sistemi, eğitim ve öğretim plan ve programları, ders kitapları ve eğitim araç-gereçleriyle ilgili araştırma yapmak veya yaptırmak,f) Eğitim ve öğretimle ilgili özel ihtisas gerektiren alanlarda üniversiteler ile diğer bilim ve meslek kuruluşlarının katılımını da sağlayacak şekilde araştırma, inceleme ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak üzere ihtisas komisyonları kurmak,g) Başkanlığın görev alanı ile ilgili mevzuatı hazırlamak, ilgili birimlerin de görüşünü alarak onaya sunmak,ğ) Öğretmenliğe atanacakların alanlara göre mezun olacakları yüksek öğretim programlarının belirlenmesi ile ilgili çalışmalar yapmak ve onaya sunmak,h) Millî eğitimin içeriği ile ilgili olarak yıllık programlar ve bu programların icra planlarında yer alması gerekli görülen teklifleri Bakanlığın ilgili birimlerine göndermek,ı) Eğitim ve öğretimdeki gelişmeleri ve yenilikleri araştırarak gerekli gördüğü konuların Millî Eğitim Şûrası gündemine alınmasını sağlamak,i) Okuma kültürünün gelişmesine yönelik ilgili birimlerle işbirliği yaparak politika ve stratejiler belirlemek ve uygulama ilkelerini oluşturmak,j) Okul ve kurumlarda kütüphane açma, geliştirme ve zenginleştirmenin ilke ve standartlarını belirlemek,k) Kütüphanelerden öğretmen, öğrenci, veli ve vatandaşların faydalanması için stratejiler geliştirmek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir