Türk tüketicisi elektrikli araçta ne istiyor?

0

KAYNAKMehmet Ali Kantarcı7 farklı bölgeden, 500 katılımcının katıldığı anketin detaylı raporlarına göre, Türk tüketicisinin elektrikli araç seçiminde tercihi yüzde 45,1 ile Avrupa menşeili olurken; sırasıyla yüzde 26,1 ile Türkiye, yüzde 14,8 ile Çin izledi. Her iki kişiden biri, elektrikli araçları güvenli bulurken, tüketicilerin yüzde 40,5’i şarj süresinin 15 dakikayı geçmemesi gerektiği yönünde görüş bildirdi. Araştırma raporundaki bulgularda, elektrikli araç sayısı, kullanım maliyeti, şarj istasyonu ekosistemi gibi konularda Türk tüketicisinin yeterli bilgiye sahip olmadığı sonucu ortaya çıktı. Ayrıca katılımcıların yüzde 80,7’si, yaşadıkları çevrede şarj istasyonlarının yetersiz olduğunu söyledi ve bir elektrikli araçtan ortalama 800 kilometre menzil beklentileri olduğunu ifade etti.Yüzde 26.1 Türk malı dediSarjagel araştırma raporunda, şaşırtıcı sonuçlar ortaya çıktı. 500 katılımcının destekleriyle gerçekleştirilen ankette, elektrikli araçların bakım maliyetlerinden şarj istasyonu altyapısına değin, birçok soruya cevap arandı. Elektrikli araç seçiminde, hangi bölge üreticileri tercihiniz sorusunda, katılımcıların yüzde 45,1’i Avrupalı otomobilleri tercih ederken, yüzde 26,1’i Türk, yüzde 14,8’i Çin olarak cevap verdi.Katılımcıların yüzde 49,8’i elektrikli araçları güvenli bulurken; tehlike konusunda tüketicilerin kafa karışıklığı yaşadığı ve yarı yarıya bir ayrım olduğu ortaya çıktı. Sizce Türkiye’de kaç elektrikli araç var sorusuna, sadece yüzde 31’lik kesim doğru cevap verirken, tüketicilerin geri kalan yüzde 70’i, 70 bin adet ve altı elektrikli aracın ülkemiz yollarında olduğu düşüncesini paylaştı.· Türkiye’de potansiyel elektrikli araç kullanıcılarının çok büyük bir kısmının yolda kalma endişesi taşıdığını ortaya koyan bir başka anket sorusu, “Elektrikli araç sahipleri yolda kalıyor mu?” sorusuna yüzde 45,9 ile “Evet” cevabı verildiği dikkat çekti.
Şarj hızlı olmalı· Açık uçlu “Elektrikli araçta sürüş menzili kaç kilometre olmalı” sorusunda, tüketicilerin çoğunluğunun ortalama 800 kilometre menzil aradığı görüldü. Ayrıca Türkiye’deki şarj istasyonu soket sayısı tahmini için yöneltilen soruda, yüzde 30’unun bilgi sahibi olmadığı, yüzde 28,8’inin ise 4-5 bin adet olarak bildiği verisine ulaşıldı.· Katılımcıların yüzde 40’ı şarj dolum süresinin 15 dakikayı, diğer yüzde 40’lık kesim ise 30 dakikayı geçmemesi gerektiğini belirtti. Katılımcılardan yalnızca yüzde 9,7’sinin 45 dakikalık şarj süresine ve yalnızca yüzde 8,6’sının 60 dakikalık şarj süresine tahammülü olduğu görüldü.Araştırma raporunu değerlendiren Sarjagel Genel Müdürü Selçuk Nazik, tüketicilerde şarj istasyonu sayısı, yolda kalma ve batarya ömrüne dair endişelerin yoğun bir şekilde var olduğunu ifade ederken, şunları söyledi:“Kapsamlı ve bağımsız araştırma sonuçlarına baktığımızda, elektrikli araçların ikinci el değeri, menzilleri ve şarj olma sürelerinin birçok tüketicide soru işaretine sebep olduğu görülüyor. Türkiye’deki tüketicilerin elektrikli araçlar ve şarj istasyonları konusunda bilinçlendirilmesi, bu araçların daha yaygın ve etkin bir şekilde kullanılmasını sağlayacaktır.”dedi.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment lines kiralık sunucu dedicated sunucu fiziksel sunucu kamu personel alımı smm panel best smm panel cheapest smm panel whey protein whey protein tozu protein tozu antalya havalimanı transfer gaziantep mobilya ustası mobilya ustası marangoz fiyatı teknoloji haberleri lines countertop jetfilmizle jetfilm bizial instagram takipçi satın al takipçi satın al ucuz takipçi satın al düşmeyen takipçi satın al gerçek takipçi satın al water extraction stresser smm panel sms onay fake numara köpek kıyafetleri deneme bonusu veren siteler