Harry Potter İstanbul’u tercih etti
Sınırlı sayıda bulunan mağaza Londra, New York, Tokya’dan sonra 16 Aralık’ta Türkiye’de açıldı. Wizarding World Türkiye yatırımcısı Sihir Dükkanı’nin kurucusu Fırat Oğuz, hedeflerinin Avrupa, Ortadoğu, Balkanlar ve yakın coğrafyalardaki tüm Harry Potter hayranlarını Türkiye’ye çekmek olduğunu söyledi. Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Oğuz, mağazaya açılış öncesi yaklaşık 1.5 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını belirtti.İSTANBUL’A TURİST ÇEKECEKMağazanın Türkiye turizmine katkı sağlayacağını belirten Oğuz, “Tüm dünyada milyonları aşan Harry Potter hayranı var. O yüzden İstanbul’da açılan bu önemli mağazanın hem yerli hem yabancı turistler için, cazibe ve çekim merkezi olacağını düşünüyoruz. Çünkü Harry Potter’ın yarattığı benzersiz evren dünyanın her yerinde büyük küçük milyonlarca hayrana sahip” derken mağazaya ayda yaklaşık 300 bin ziyaretçi beklediklerini de ifade etti. Oğuz, dükkânın Türkiye’ye geliş hikâyesini şöyle anlattı: “Dört yıl kadar önce, Harry Potter hayranı olan iki üniversite öğrencisinin kurmuş oldukları fan sayfası ile başlayan Harry Potter evreni yolculuğu Warner Bros, Discovery ailesinin dikkatini çekti. Böylece, Sihir Dükkanı adını verdiğimiz genç ama etki alanı geniş bir şirket kurduk. Ardından Harry Potter’ın ülkemizdeki ilk ve tek resmi, lisanslı partneri olarak yolculuğumuza devam ederek bugünlere geldik. Şirketimiz “Harry Potter Store” projesinin Türkiye ayağını, ‘Wizarding World Shop by Sihir Dükkanı’ mağazamızla yöneteceğiz.”ALIŞVERİŞ TURİZMİ 178 MİLYAR DOLARŞehirlerin turizminde mağaza ve ürün çeşitliliği de alışveriş açısından öne çıkıyor. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC), “Küresel Perakende Turizmi: Trendler ve Öngörüler” raporuna göre turizmde perakende alışveriş pazarı 178 milyar dolarlık hacme ulaştı. Raporda alışverişten elde edilen gelirin turizm gelirinin yüzde 6’sını oluşturduğu belirtiliyor. Harry Potter gibi lisanslı projeler ise aynı zamanda kültür turizmi içeriği de oluşturuyor.