Otojet ve Porsche işbirliği – Otomobil Haberleri
KAYNAKMehmet Ali KantarcıOrtaklık kapsamında, ana seyahat güzergâhlarında ABB’nin maksimum 360 kW DC şarj imkânı sunabilen cihazlarıyla donatılmış yüksek güçlü şarj istasyonları kurulacak. Bu iş birliğiyle, 2025 yılı sonuna kadar Türkiye’nin en hızlı şarj ağlarından birinin hayata geçirilmesi hedefleniyor. OYAK Enerji Sektörü Şirketleri’nden Otojet, tüm dünyada performans ve prestijin simgesi olan Porsche ve elektrikli araç şarj cihazı üreticisi ABB E-Mobilite ile iş birliği yaptı. Porsche kullanıcılarına özel avantajların da sağlanacağı ortaklık, Türkiye’de elektrikli araç şarj altyapısında yeni bir standardı temsil ediyor. Sektörlerinin güçlü markalarını buluşturan iş birliğinin detayları Volkswagen Arena’da düzenlenen basın lansmanında açıklandı.Toplantıda konuşan OYAK Enerji Sektörü Başkanı Yüksel Yılmaz, sürdürülebilir bir gelecek için elektrikli araçların kritik bir role sahip olduğunu vurguladı. Yılmaz, “Elektrikli araç dönüşümünün temel taşlarından biri şarj istasyonlarıdır. Otojet olarak bu dönüşüme öncülük etmeyi sürdürüyoruz” dedi. Otojet ile Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan (EPDK) elektrikli araç şarj işletmecisi lisansını alan ilk markalardan biri olduklarının altını çizen Yılmaz, “Otojet markamızla elektrikli araç dönüşümüne ülkemizin daha güçlü entegrasyon sağlayabilmesi adına stratejik yatırımlar yaparken; aynı zamanda altyapı ve şarj ağı hizmetlerimizle araç sahiplerini bu büyük dönüşüme teşvik ediyoruz” diye konuştu.En yüksek hızda şarj edecek2024 yılında tarihindeki en yüksek sayıda ürün lansmanını gerçekleştiren Porsche’nin yenilenenTaycan modeli artık 800 voltluk bir şarj istasyonunda sadece 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj edilebiliyor. Ayrıca yüzde 100 elektrikli yeni Macan, 270 kW güce kadar yüksek şarj performansı sunuyor. Otojet ve ABB ile kurulan stratejik ortaklık ile müşterilerin araçlarını en yüksek hızda şarj etmeleri ve elektrikli araç kullanıcılarının önemli güzergâhlarda hızlı ve konforlu yolculuk yapabilmeleri hedefleniyor. Türkiye’de elektrikli araç dönüşümünün hızla ivme kazandığına dikkat çeken OYAK Enerji Sektörü Strateji ve İş Geliştirme Direktörü Alp Kafdağlı, elektrikli araç ekosistemindeki büyümeyi şu sözlerle değerlendirdi:“2013 yılında Türkiye’de elektrikli araç ve şarj soketi sayısı yok denecek kadar azdı. 2024 Ekim sonu itibarıyla ülkemizdeki elektrikli araç sayısı 140 bini, şarj soketi sayısı ise 24 bini aşmış durumda ve bu artış hızlanarak devam edecek. 2030 yılına gelindiğinde, ülkemizde 2,5 ilâ 3 milyon elektrikli aracın yollarda olacağı öngörülüyor. Bu araçların şarj ihtiyacını karşılamak için yaklaşık 100 bin şarj noktasından oluşan bir altyapıya ihtiyaç var. Bu da her 25-30 araç için bir şarj noktası gerektiğini gösteriyor.”