Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı personel alımı: Tam 1331 personel alınacak
5 SORUDA PERSONEL ALIM SÜRECİ
Bakan Yardımcısı Burak Demiralp’in paylaşımında yer alan, personel alımına ilişkin merak edilen 5 soru ve yanıtları şu şekilde:
“1. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na 527 sözleşmeli personel (383 idari personel, 99 teknik personel, 45 destek personeli) alımı hangi şartlarda ve ne zaman olacak?
– Sözleşmeli personel alımı KPSS puanına göre yapılacak, başvurular ÖSYM aracılığı ile 2025 yılı ocak ayında alınacak.
2. Çevre ve şehircilik uzman yardımcısı, milli emlak denetmen yardımcısı, milli emlak uzman yardımcısı, coğrafi bilgi sistemleri uzman yardımcısı ve memur unvanlarındaki 500 personel hangi şartlarda alınacak?
– Kariyer meslek personeli grubundaki bu alımlar, KPSS puan türü baz alınarak yazılı ve sözlü sınavın ardından gerçekleştirilecek.
3. 200 engelli memura ilişkin alım hangi şartlarda ve ne zaman yapılacak?
– Engelli memur alımı e-KPSS puanı baz alınarak ortaöğretim, ön lisans ve lisans seviyesinde farklı branşlarda Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın belirleyeceği takvime göre gerçekleştirilecek.
4. İklim değişikliği uzman yardımcısı alım süreci ne zaman tamamlanacak?
– Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı platformu üzerinden KPSS ve Yabancı Dil Sınavı puanına göre alınan başvurular adayların 23 Aralık 2024 tarihinde gireceği sınavın ardından sonuçlanacak.
5. Türkiye İş Kurumu İşgücü Uyum Programı (İUP) kapsamında katılımcı olarak belirlenecek 1500 kişi ne zaman ve hangi kapsamda çalıştırılacak?
– Katılımcılar, 2025 yılı Ocak ayı içinde göreve başlayacak olup, Bakanlığımızın merkez ve taşra teşkilatındaki hizmet binalarının temizlik, bakım ve onarım faaliyetlerini destekleme kapsamında istihdam edilecekler”