Çırak bulamayınca randevulu sisteme geçti!

0

Hazır giyim sektörünün hızla büyümesi ve gençlerin zanaatkar mesleklerine ilgisizliği, terzilik gibi köklü zanaatların giderek yok olmasına neden oluyor. Aydın’da 38 yıldır terzilik yapan Kürşat Çay, çırak bulamamanın getirdiği zorluklar ve iş yoğunluğu nedeniyle randevulu sisteme geçerek mesleğini sürdürüyor. Terzilik mesleğine 1986 yılında başladığını ve işini severek yaptığını ifade eden Kürşat Çay, son yıllarda mesleğe olan ilginin giderek azaldığını ve gençlerin bu alanda çalışmayı tercih etmediklerini belirtti. “Çırak yetiştirmek için belgem var ama maalesef genç nesil pek bu işi yapmak istemiyor. Herkes sabah 8 akşam 5 çalışmayı tercih ediyor. İşler yoğun ama çırak bulamıyoruz” diyen Çay, özellikle zorunlu eğitime geçilmesinin ardından mesleğe yönelik ilginin iyice düştüğünü ve insanların büyük bir kısmının masa başı işlere yöneldiğini söyledi. 38 yıllık terzi Çay’a göre, gelişen teknoloji ile birlikte hazır kalıp giysilerin artması terzilerin iş yükünü artırmış durumda. Hazır kalıp giysilerin insanların üzerlerine oturmadığını ve büyük bir kısmının tamirat gerektirdiğini ifade eden Çay, “Hazır kalıp giysiler standart olarak üretiliyor, fakat herkesin vücut yapısı farklı olduğu için giysiler vücuda uygun olmuyor. Bu yüzden müşterilerimiz sıkça tamirat için geliyor. Hazır giysiler genellikle insanların üzerlerinde emanet gibi duruyor, o yüzden ben de onları vücut ölçülerine göre uyarlıyorum” diye konuştu. Randevu sistemi ile çalışmaya başladı Gençlerin terzilik mesleğine olan ilgisizliği nedeniyle çırak bulamadığı için işlerini yetiştirebilmek adına randevu sistemiyle çalışmaya başladığını belirten Çay, randevulu sistem sayesinde iş yoğunluğunu daha iyi yönetebildiğini kaydetti. Çay, “Çırak bulamamak gerçekten büyük bir sorun, bu yüzden randevu sistemiyle çalışarak işimi daha düzenli hale getirdim. Artık her şeyin bir planı var, böylece işlerimi zamanında yetiştirebiliyorum ve müşterilerime kaliteli hizmet sunabiliyorum. En erken 3 gün içinde müşterilerimin işlerini teslim ediyorum. Bu sistemle hem işlerin yoğunluğunu dengeleyebiliyorum hem de her bir müşteri için en iyi hizmeti sağlayabiliyorum. Artık müşterilerim de işlerini ne zaman alacaklarını önceden biliyor, bu da hem benim hem de onların işlerini kolaylaştırıyor” dedi.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.