Sosyal

Yerel seimlerin sektre 10 milyar liradan fazla katk salayaca ngrlyor



Promosyon rnleri malatlar ve Satclar Dernei (PROMOTRK) Ynetim Kurulu Bakan Mehmet Ycetrk, AA muhabirine yapt aklamada, promosyon sektrnn birok rn grubunda geni portfye sahip olduunu syledi.Seim dnemlerinde, mevsim artlarna gre farkl rnlerin kullanldn dile getiren Ycetrk, “zellikle bayrak ve apka, seimlerin vazgeilmez rnleridir. Seimler, mart aynda olaca iin bu dnemde biraz daha yamurluk ve klk rnler de kullanlacaktr. Kalem, ajanda, akmak, anahtarlk gibi rnlerin de ok fazla tercih edileceini dnyoruz. Plastik poetlerin yerini, bez antalarn alacan ngryoruz. Ayrca, gen semene ynelik zel rnler de kullanlacaktr.” dedi.Ycetrk, siyasi partilerin, son yllarda ev hanmlarna ynelik ev gerelerini de kullandn belirterek, tepsi, bardak ve tabak gibi rnlerin ok tercih edildiini anlatt.- “HEDEF KTLEYE YNELK PROMOSYON RNLERN DAHA FAZLA TERCH EDLECEK”
Mehmet Ycetrk, sektrde imdiden hareketliliin baladn, tm partilerin adaylarnn kesinlemesinin ardndan promosyon rnlerine taleplerin daha ok artacan kaydederek, szlerini yle srdrd:”Trkiye’nin 81 ili 900′ akn ilesi ve birok beldesinde, muhtarlar da iin iine kattmzda birok adayn yart bir sreten bahsediyoruz. Yerel seimlerin, sektrdeki ticaret hacmine 10 milyar lirann zerinde katk salayacan ngryoruz. Asgari crete gelen zammn da etkisiyle artan maliyetlerimizi dndmzde, yerel seimlerde sipari bedelinin 10 milyar lirann zerine kacan rahatlkla syleyebiliriz. Adaylar, reklam ve tantm rnlerini arlk vereceklerdir. Televizyon ve gazetede maliyetler adaylar zorlayabilecei iin, hedef kitleye ynelik promosyon rnlerini daha fazla tercih edeceklerini dnyoruz.”- “YEREL SEMLER NEDENYLE TALEPTE POZTF AYRIACAIZ”
Promosyon ve Matbaa Sanayici nsanlar Dernei (PROMASAD) Ynetim Kurulu Bakan mer Karatemiz de promosyon sektr asndan genel ve yerel seimlerin youn ve hareketli geen dnemler olduunu belirterek, adaylarn kendilerini semene tantmak ve mesajlarn aktarmak iin promosyon rnlerini kampanyalarnda youn ekilde kullandn syledi.Karatemiz, “2024, genel olarak i talebin yavalayaca bir yl olarak ngrlyor. Promosyon ve tantm rnleri sektr olarak ise yln ilk eyreindeki seim hazrlk almalar sebebiyle dier sektrlerden pozitif olarak ayracamz dnyoruz. Seim dnemleri sektrmzn bymesine ok nemli katk salamaktadr.” diye konutu.retici firmalarn talebe ynelik hazrlklara baladn kaydeden Karatemiz, yle devam etti:”Bu alanda faaliyet gsteren firmalarmz kapasitelerini doldurmaya balad. Bununla beraber, asl sipari younluklarnn 10 gn iinde, adaylarn kesinlemesi ile birlikte daha da artacan syleyebiliriz. nceki seim dnemlerini de gz nnde bulundurarak bir deerlendirme yapacak olursak, seimden evvel son 1,5 aylk dnemde retim kapasitelerimizi zorlamak durumunda kalyoruz. Promosyon tekstil, promosyon rn imalatlar ve bask firmalarmz 3 vardiya olarak siparileri yetitirmeye alacak.”- PROMOSYON VE TANITIM RNLERNDE SEKTR BYKLNN 6 MLYAR DOLAR OLMASI BEKLENYOR
mer Karatemiz, dernek olarak yerli retim noktasndaki almalarna deinerek, tm yelerini en az bir rn ithal etmek yerine Trkiye retme noktasnda tevik ettiklerini anlatt.Karatemiz, “thal rnlerin, lkemizde retilmesi iin bir seferberlik balatmay amalyoruz. Yurt d pazarlara ynelik almalarmzda ilgili ihracat birliklerimiz ile ibirliini artrarak, yurt d fuar, ticari heyet, sektrel inceleme heyetleri ve satn alma heyetleri organizasyonlarn artrmay planlyoruz. ABD, Meksika, Romanya ve ekya hedef pazar olarak belirlediimiz lkeler.” eklinde konutu.Karatemiz, bu yl promosyon ve tantm rnleri sektrnn toplam byklnn yaklak 6 milyar dolar civarnda olmasn beklediklerini ifade ederek, yerel seimin toplam yllk i ve retim hacmine katksna iaret etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir