10 adımda okullarda şiddete son | Nuran ÇAKMAKÇI Köşe Yazısı

0


Mayıs 11, 2024 06:29LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipiclass=”medyanet-inline-adv”>Uzmanlar evde, sokakta, hastanede, okulda kısacası yaşamın her alanında  gittikçe artan şiddetin birçok nedeni olduğu görüşünde. Bu yaşta bir genç nasıl oluyor da bir caniye  dönüşüyor? Silaha kolaylıkla nasıl ulaşıyor? Bu aşamaya gelinceye kadar ailesi bunu nasıl önleyemiyor? Bu soruların cevabı aranırken uzmanlar da şımartılan, her istediği yerine getirilen, hep arkası toplanan çocukların okul çağında yüzeye çıkan sıkıntılarını çözmede eğitimcilerin ailelerden yeterince destek göremediğini dile getiriyor.EN ÇOK ERGENLİKTEUzun yıllar okullarda müfettişlik yapan, İstanbul Teftiş Kurulu Başkanlığı görevinde bulunan şimdi de şiddetle ilgili araştırmalar yapan İstanbul Kültür Üniversitesi Ceza Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi Kriminoloji ve Şiddeti Önleme Bölüm Başkanı Doç. Dr. Münevver Mertoğlu ile bu durumu konuştum. Doç. Dr. Mertoğlu, “Yapılan araştırmalar, şiddet ve saldırganlık içeren davranışların en çok ergenlik döneminde görüldüğünü gösteriyor. Çocuk ve ergenlerde görülen şiddet davranışlarının aileden, gelişim özelliklerinden veya okuldan kaynaklanan pek çok nedeni olabilir. Ve bu nedenler muhtemelen anne karnından  başlayıp ergenliğin bitimine kadar devam eden süreç boyunca oluşmuştur” diyor, tüm sorunların çözümünü öğretmen ve yöneticilerden beklemenin haksızlık olduğunu vurguluyor ve alınması gereken önlemleri madde madde sıralıyor.class=”medyanet-inline-adv”>BU EĞİTİMLER ALINMALIŞiddet davranışlarının önlenmesinde, öğrencilere alan uzmanları tarafından amacına uygun olarak verilecek eğitimler, öfke ve şiddet içerikli davranışların önlenmesinde etkin bir rol oynar. Bu konuda alınması gereken eğitimler şunlar:Atılganlık eğitimiKişiler arası sorun çözme becerileri eğitimiEtkili iletişim becerileri eğitimiEmpati eğitimiÖfke kontrolü eğitimiYaratıcı drama ile çatışma ve kriz yönetimi eğitimi.OKUL VE AİLE EL ELE VERMELİ1-Evde de okulda da çocuklar için sevgi ve güven ortamı sağlanmalı2-Şiddetsiz iletişim ve demokratik bir ortam oluşturulmalı3-Şiddet içeren davranışların nedenleri anlaşılmaya çalışılmalı ve çözümüne yardımcı olunmalıclass=”medyanet-inline-adv”>4-‘Kaybedecek bir şeyi olmama duygusu’, çevresine, başkalarına ve kendilerine zarar verme davranışlarını arttırabilir. Böyle hisseden çocukları fark etmek için okul ve aile işbirliği içinde olmalı5-Özellikle ergenlerin gelişim özellikleri ve sorun olan davranışlarının çözümü konusunda anne-baba, öğretmen ve yöneticilere destek verilmeli6-Çocukların kendilerini okula ait hissetmelerini sağlayacak sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenlenmeli7-Öğretim yılı başında ve sonrasında çocukların uyması gereken kurallar ve yaptırımlar, gerekçeleriyle birlikte öğrencilere ve velilere net bir şekilde anlatılmalı, hatta bu içerikte bir broşür hazırlanmalıclass=”medyanet-inline-adv”>8-Adli yönden ceza sorumluluğu olmayan yaştaki çocuklara, (12 yaş altı ve 12-15) disiplin cezası verilirken, onların psikolojik ve sosyal gelişimleriyle akademik başarılarının olumsuz etkilenmemesine özen gösterilmeli, çocuğun yüksek yararı ilkesine uygun davranılmalı9-Öğrencilerin akademik başarılarını arttıracak önlemler alınmalı, aynı zamanda eğlenmelerini sağlayacak bir ortam hazırlanmalı10-Evde ve okulda bazen anne baba, öğretmen ve rehber öğretmen desteğini aşan şiddet sorunları yaşanabilir. Böyle durumlarda psikolog, psikiyatrist hatta nörolog desteği sağlanmalı.SALDIRGANLIĞIN NEDENLERİ AİLEDEN KAYNAKLANAN ∆ Özellikle 0-6 yaş arasında olmak üzere çocukların sevgisiz ve güvensiz ortamda yetişmesiclass=”medyanet-inline-adv”>∆ Çocukların evde şiddete maruz kalmaları ya da başkalarına yönelik şiddete tanıklık etmeleri∆ Temel ihtiyaçların karşılanmaması nedeniyle çocukta engellenmişlik duygusunun gelişmesi∆ Beslenme yetersizlikleri∆ Hamilelik döneminde annelerin sigara, alkol ve uyuşturucu kullanmaları.OKULDAN KAYNAKLANAN ∆ Okulda çocukların kendilerini güvende hissetmemeleri∆ Sevgi, ilgi ve şefkat ihtiyaçlarının karşılanmaması∆ Kendilerini okula ait hissetmemeleri∆ Düşük akademik başarı, düşük benlik algısı∆ Okul kaynaklarının, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin yetersiz olması, fiziksel koşulların yetersizliği, temizlik ve düzendeki aksaklıklar.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment instagram takipçi satın al takipçi satın al ucuz takipçi satın al düşmeyen takipçi satın al gerçek takipçi satın al water extraction stresser smm panel sms onay fake numara köpek kıyafetleri kamagra jel google reklam ajansı köpek kıyafetleri smm panel