Kanal D yapımlarıyla Cannes’da! Murat Yancı: Kanal D hep iddialı ve fuarın gözdesi – Son Dakika Sinema Haberleri

0

KAYNAKCNN TÜRK”İNCİ TANELERİ” VE “ANNEM ANKARA” KÜRESEL FUARDATelevizyon dünyası ve dizi sektörünün en prestijli buluşması Mipcom Fuarı, Cannes’da 40. kez kapılarını açtı. Kanal D’nin reyting rekorları kıran “İnci Taneleri ile merakla beklenen yeni dizisi “Annem Ankara” da küresel fuarda görücüye çıktı.MURAT YANCI: KANAL D HEP İDDİALI VE FUARIN GÖZDESİFuara katılan Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı da dizi sektörünün Türkiye’ye katkılarına değindi. Yancı, “Kanal D her zaman iddialı. Her yıl özellikle bu fuarın gözdesi olan kurumlardan bir tanesi. Çünkü çok iyi dizilerimiz var. Kanal D dizileri bu sene de burada buranın yıldızı olacak diye düşünüyorum. Tabii bizim dizilerimiz sadece Kanal D için önemli değil, bunların satışı ve dünyada gösterilmesi Türkiye için de önemli. Çünkü bu diziler hem ülkeye döviz getiriyor, hem bu diziler sayesinde Türkçe öğreniliyor. Dünyanın dört bir tarafında izleniyor ve hiç ummadığınız yerlerde Türkçe konuşuluyor, Türk kültürü tanınıyor. Bir nevi dizi diplomasisi yapıyoruz. Aslında bunlar Türkiye için soft power yani yumuşak gücü” dedi.21-24 Ekim tarihleri arasında dünyanın en prestijli televizyon ve dizi sektörü temsilcileri burada Mipcom Fuarı için 40. kez buluşacak.”DİZİLERİMİZİN TURİZME ÇOK CİDDİ KATKISI VAR”Kanal D dizilerinin turizme olan katkısını da anlatan Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı, “Sadece dizi satmıyoruz. Aslında biz Türkiye’nin imajını da çok daha iyi bir noktaya gelmesini sağlıyoruz. İnsanlar dizilerimizde olan mekanları görmek istiyorlar, Türkiye’ye gelmek istiyorlar. Turizme çok ciddi bir katkısı var. Dizilerdeki kıyafetler, mobilyalar, aksesuarlar talep görüyor. Dolayısıyla bizim sattığımız diziler aslında Türkiye içinde çok kıymetli ve önemli. Ülkemiz için, ülkemizin insanı için çok önemli. Dünyada gerçekten bir dizi diplomasisi gerçekleştiriyoruz. Çok kıymetli bir şey olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.Cannes’ın ünlü festival salonu Croisette’te yapılan Mipcom’a 100’ü aşkın ülkeden 11 binin üzerinde davetli katıldı. Küresel dizi pazarının en önemli aktörlerinden Kanal D de dizi ve içerikleriyle dünya televizyon devleriyle buluştu.”BİZİM HİKAYELERİMİZ EVRENSEL”Kanal D dizilerinin Türkçe öğrenimine katkısına değinen Demirören Medya TV Grup Başkanı Murat Yancı, “Bir İspanyolca izlediği zaman o duyguyu hissedebiliyor veya Arap Yarımadası’nda birisi izlediği zaman da aynı duyguyu hissediyor herhangi bir coğrafyada. Bir gezi için Cezayir’e gitmiştik. Birkaç arkadaş sokakta dolaşırken Türkçe konuşuyoruz tabii kendi aramızda. Çocuklar etrafımızı sardı ve ‘Nereden geliyorsunuz vs. diye konuşunca biz Türk zannettik. ‘Türk müsünüz?’ diye sorduk doğal olarak. ‘Hayır Türk değiliz’ dediler. ‘Türk okuluna mı gidiyorsunuz?’ dedik. ‘Hayır’ dediler. ‘Nereden Türkçe biliyorsunuz, nasıl öğrendiniz?’ dedik. ‘Türk dizilerinden’ dediler. Bu çok kıymetli bir şey gerçekten. Bizim hikayelerimiz evrensel. Türkçe bilmeyenler bu diziler sayesinde öğrenebiliyor. Çünkü kendini yakın hissediyor, o duygu onlara da geçiyor. Dünyanın dört bir tarafına geçiyor. Dolayısıyla bizim gücümüz evrensel, herkese dokunan hikayeler oluşturmamızdan geçiyor” ifadelerini kullandı. KANAL D International, iki iddialı dizsinin yanı sıra, “Yalan” gibi son dönemde ses getiren yapımlarını da uluslararası medya gruplarına sundu. Yayınlandığı dönemde büyük beğeni toplayan “Veda Mektubu”, “Dönence” ve “Üç Kız Kardeş” dizileri de Mipcom’da sunulan diziler arasında yer aldı.Dizileri ile dünya ihracat pazarında iddialı bir yeri olan Türkiye, pazarda İngiltere ve ABD’den sonra 3. sırada yer alıyor.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.