Volvo Trucks yeni Aero serisiyle yüzde 5 daha az yakacak

0

05.02.2024 16:54Son Güncelleme: 05.02.2024 16:54
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı Volvo Trucks  araçlarını yeniliyor.  Hem alternatif  hem de konvansiyonel yakıtlı ağır ticari araçlarla  ilgili Ar-Ge çalışmalarını sürdüren Volvo Trucks yeni Aero serisini  daha fazla üretkenlik ve güç için tasarlamış. Volvo FH16’nın aerodinamik tasarımı  D17 aktarma organıyla birlikte daha azıyla daha fazlasını yapmak için üretilmiş. Volvo FH16 Aero’nun uzatılmış kabini, yüksek enerji verimliliği ve yakıt tasarrufu sağlayan aerodinamik  tasarımıyla  öne çıkıyor.  Genişletilmiş doğrudan görüş Kamera Monitör Sistemi yan aynaların yerini alarak görüş alanını açıyor ve arkadaki  gece görüşünü  de geliştiriyor. Markanın ürettiği yeni Aero  780 bg ile sektörün en güçlü motoruna sahip de oldu.780 beygirlik güçMarkanın Göteborg’da yapılan lansmanında  konuşan Volvo Trucks Uluslararası Kıdemli Başkan Yardımcısı  Per-Erik Lindström  Volvo FH16 Aero’nun Globetrotter XXL kabiniyle nasıl daha fazla alan ve daha fazla konfor sunduğunu  da belirterek  yeni bilgi-eğlence sisteminin de araca eklendiğini vurguladı. Aero serisinin  ekstra güç ve torkun gerekli olduğu ağır görevler için üretilmiş en güçlü kamyon olduğunu belirten  Lindström şöyle devam etti:“Kullandığımız D17 aktarma organı ile araçlarımız tüm zorlukların üstesinden gelebilir. 780 bg gücündeki D17 motor, tam 3800 Nm tork sağlıyor. Akıllı özelliklerle birleştiğinde ağır nakliye için en uygun seçim.  Otomatik tutma, Arazi freni ve Tek pedalla sürüş gibi akıllı özelliklere sahip otomatikleştirilmiş şanzıman I-Shift ile birlikte sürüşü  daha da kolay hale getirdik.”Türkiye önemli pazar2023’te yaklaşık 38 bin adet 16 ton ve üzeri ağır ticarinin satıldığı Türkiye’nin kendileri için önemli bir pazar olduğunu vurgulayan  Lindström ,”Distribütörümüz Marubeni ile 2023’te pazarda üçüncü sıraya yükseldik. 2779 adet Volvo kamyon satarak  önemli bir başarı elde ettik” dedi. Gazze ve Rusya’daki savaşların üretim ve lojistik maliyetleri artırdığını, 2024’te global olarak sektörde  yüzde 15’lik bir düşüş öngörüldüğünü de aktaran Lindström  ağır ticaride su yıl arz ile talebin birbirini dengeleyeceğini  ifade etti.6 bin elektrikli kamyon sattıGöteborg’daki tanıtımda Volvo FM“Low Entry” adını verdiği alçak-girişli  elektrikli kamyonunu da tanıttı. Bu model sadece elektrikli üretilecek, 200 km menziliyle genelde şehiriçindeki  kamu ve diğer hizmetlerde kullanılabilecek. 2019’dan beli elektrikli kamyon ürettiklerini kaydeden Lindtström  bugüne dek 45 ülkede yaklaşık 6 bin elektrikli ticari sattıklarını vurguladı. 2030’da üretimlerinin yüzde 50’sinin sıfır emisyonlu araçlardan oluşmasını planladıklarını belirten Lindström bu araçların 35 milyon km kat ettiklerini de sözlerine ekledi.   

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.