2.el araç pazarına Next vizyonunu getirecek
KAYNAKMehmet Ali Kantarcı Geçtiğimiz yıl 7.4 milyon adetlerde olan 2.el araç satışlarının bu yıl yüzde 10 gerilemesi bekleniyor.İlk 5 ayda yüzde 20 gerileyen 2.el ticaretinini 2. yarıyılda biraz daha toparlanması bekleniyor. Kullanılmış otomobil pazarında müşterilerin güven sorununu ortadan kaldırmak, her marka ve model aracı tüketicilere güvenceyle sunmak vizyonuyla Borusan Next’i kurduklarını belirten Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, özellikle sektörün kurumsallaşma tarafındaki boşluğu Borusan kurumsal kimliğiyle doldurmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye’de premium otomobil perakendeciliğinde Borusan Next ile yeni bir sayfa açtıklarını belirten Tiftik, “Ülkemizde her sıfır araca karşılık ortalama 7 kullanılmış otomobil el değiştiriyor. Bu sayının önümüzdeki yıllarda hızla yükseleceğini tahmin ediyoruz.” dedi.Ortalama 5 yaşındaBorusan Otomotiv İkinci El ve Borusan Araç İhale’yi Borusan Next çatısı altında birleştirdiklerini belirten Kullanılmış Oto Platformu Genel Müdürü İlker Baydar ise “Bugün ikinci el otomobil pazarında aracını satmak ya da yeni bir otomobil almak isteyen tüketicilerin iç sesini duyuyor, beklentilerini anlıyoruz. Herkese güvenilir, konforlu ve hem fiziksel hem dijital bir alışveriş deneyimi sunmak üzere hazırız. Bireysel ve kurumsal müşterilerimizin her marka ve model ikinci el otomobil alım satım sürecinde ekspertizden devir ve ruhsat işlemlerine, sigortadan krediye, takastan ilan yönetimine kadar bütün ihtiyaçlarını tek bir çatı altında güven ve konforla karşılayacakları entegre bir yapı kurduk.İstanbul ve Ankara’da 2 şube ile hizmete başladık. Mevcut durumda İstanbul, Ankara, Adana, Diyarbakır ve Çorlu olmak üzere 5 şehirde toplam 20 satın alma ve 11 satış noktamız mevcut. 2028 yılında 61 ilde 200 hizmet noktasıyla 75 bin araç satışına ve 2,7 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.” dedi. Hizmete başladıkları günden bu yana 1.500’ün üzerinde takas işlemi ve toplam 9.900 adet satış gerçekleştirdiklerini belirten Kullanılmış Oto Platformu Genel Müdürü İlker Baydar, ilk 6 ayda satışını gerçekleştirdikleri araçların yüzde 77’sinin premium markaların modellerinden oluştuğunu, otomobillerin yaş ortalamasının 5 olduğunu sözlerine ekledi.