Alışveriş sitelerindeki ilan oyunları
16.01.2024 08:06Son Güncelleme: 16.01.2024 08:07 Bir zincir markete ait internet sitesinde buharlı ütü ilanında, ürünün otomatik kapanma özelliğinin olduğunun belirtildiği ancak tüketiciye gelen üründe bu özelliğin olmadığı ortaya çıktı.Ticaret Bakanlığı özellikle sosyal medya ve internet siteleri üzerinden satış yapan firmaları mercek altına aldı. Bu sitelerde aldatıcı ürünler ve fahiş fiyatlı ürünler yükleyen satıcılara 500 bin liraya varan cezalar uygulanıyor.TÜKONFED Başkanı Aydın Ağaoğlu, “1 kilo diye ilan ettikleri halde 800 gram satmalarından ötürü ticari ilan ve reklamlarla ilgili kanun maddesine göre 347 bin lira ceza uygulandı” sözlerini kullandı. Milyonlarca emeklinin gözü bugünkü Kabine’de! Ticaret Bakanlığına bağlı Reklam Kurulu, yanıltıcı tanıtımlarla vatandaşın parasına göz diken zincir marketleri affetmedi. Şikâyetleri değerlendiren kurul, son toplantısında 3 ayrı zincir markete toplam 1 milyon 76 bin 85 lira ceza kesti.Ağaoğlu, “Bu sene aynı ceza da 550 bin lira olarak uygulanacak. Ödeyecekleri cezalar elde ettikleri haksız kazançtan fazla olacaktır” ifadelerini kullandı.TÜKETİCİLER ALDATICI İLAN VE REKLAM GÖRDÜKLERİNDE NE YAPMALILAR?Aydın Ağaoğlu, “Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu’na internet üzerinden iletebilirler. Fotoğraflarını belgelerini, fişlerini, faturalarını da ekledikleri takdirde en kısa sürede Reklam Kurulu inceleme yapar ve yaptırım uygular” dedi.