Araç satışları yüzde 40 artışta

KAYNAKMehmet Ali Kantarcı Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2024 yılı Ocak-Şubat döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %40,6 oranında artarak 185.691 adet olarak gerçekleşti.  Otomobil satışları, 2024 yılı Ocak-Şubat döneminde geçen yıla göre %52,11 oranında artarak 146.318 adet, hafif ticari araç pazarı %9,8 artarak 39.373 adet oldu. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 Şubat ayında %30,6 otomobil pazarı %39,67, hafif ticari araç pazarı ise %6,6 oranında arttı. 2024 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2023 yılı Şubat ayına göre %30,6 artarak 105.990 adet oldu.82 bin otomobil satıldı  2024 Şubat ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %39,67artarak 82.277 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %6,6 artarak 23.713 adet oldu.  Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlara göre %112,6 arttı.  Otomobil pazarı, 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlara göre %118,0 artış gösterdi. Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlara göre %95,8 arttı.segmenti otomobiller 44.198 adetle %30,2 pay aldı. Otomobil pazarı gövde tiplerine göre;  Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi SUV otomobiller (%50,7 pay, 74.143 adet) oldu.Satışların yüzde 70’i benzinliSUV otomobilleri, %29,7 pay ve 43.509 adet satış ile Sedan,  %17,8 pay ve 26.051 adet satış ile H/B otomobiller takip etti.  Benzinli otomobil satışları 97.861 adetle %66,9 pay, • Hibrit otomobil satışları 21.594 adetle %14,8 pay,  Dizel otomobil satışları 15.910 adetle %10,9pay,  Elektrikli otomobil satışları 9.772 adetle %6,7 pay ve  Otogazlı otomobil satışları 1.181 adetle %0,8 pay aldı. 5 Elektrikli otomobil pazarı elektrik motor gücüne göre; 160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları %440,6 artarak %86,3 pay,  160 kW üstü elektrikli otomobil satışları %45,6 artarak %13,7 pay aldı. Otomatik şanzımanlı otomobiller; 130.391 adetle %89,1 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobiller 15.927 adetle %10,9 pay aldı2.elde kıpırdanmaAylardır durgun geçen ikinci el araç sektörü, geçtiğimiz ayla birlikte yerini tekrar hareketli günlere bırakmaya başladı. 9 aydır durağan bir profil çizen pazarda, sıfır kilometre araç fiyatlarındaki artışa karşılık birçok marka ve modeldeki otomobillerin fiyatlarında düşüş yaşanması hareketliliğin başlamasında etkili oldu. Sıfır kilometre araçlarda bazı otomobillerde tedarik problemlerinin gündeme geldiğini belirten Otomerkezi CEO’su Muhammed Ali Karakaş “Sıfır kilometre araçlarda, sene başında var olan nispeten cazip fiyat ve finansman koşulları, otomobil bolluğu, yerini yüksek fiyatlı ve kısıtlı sayıdaki otomobile bırakmaya başladı. Sürekli artan sıfır araç fiyatları karşısında ikinci el araçların daha cazip olduğu kanısı tüketicide belirginleşmeye başladı.Belirsizlikler ortadan kalktığı için artık araç satın alma kararlarının da netleştiğini görüyoruz. Fiyat istikrarında pazar bir süre daha şubat ayı fiyatlarını baz alarak ilerleyecek. Seçim sonrası kur artışı beklentisi, enflasyon etkisi, sıfır araç fiyatlarındaki artışla birlikte ikinci elde de önümüzdeki günlerde yüzde 3-4 dolaylarında bir fiyat artışı görmemiz muhtemel. Özetle ikinci eldeki fiyatlar artık tüketici için fahiş veya akıldışı bir görünümde değil. Hareketli günler bizi bekliyor.” dedi. 

Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment