Auto China 2024ten 278 yeni araç yollara çıkıyor
KAYNAKMehmet Ali Kantarcı 2024 Pekin otomobil Fuarı veya Auto China 2024 bugün kapılarını açtı. Fuar 4 Mayıs tarihine kadar açık kalacak. Çin Uluslararası Sergi Merkezi Shunyi Yeni Mekan ve Çin Uluslararası Sergi Merkezi Chaoyang Hall olmak üzere iki mekanda gerçekleşen organizasyona 27 28 Nisan tarihlerinde profesyoneller ve basın katılacak. Shunyi mekanı ağırlıklı olarak binek otomobilleri, ticari araçları ve otomotiv endüstrisi ile ilgili bazı teknoloji şirketlerini barındırıyor. Markalar rağbet gösteriyorAvrupa’daki fuarlara artık fazla rağbet göstermeyen otomoticiler Çin pazarına oldukça önem veriyor. Fuar, 30’u çok uluslu otomobil üreticilerinden olmak üzere 117 modelin küresel lansmanını görecek. Etkinlikte ayrıca 41 konsept otomobil yer alacak.Katılımcılar arasında BMW, Mercedes-Benz, Audi ve Volkswagen gibi geleneksel markaların yanı sıra Nio (NYSE: NIO), Xpeng (NYSE: XPEV) ve Xiaomi (HKG: 1810, OTCMKTS: XIACY) gibi yeni otomobil markaları yer alıyor. Tesla’nın katılmadığı fuarda start up’tan yaratılan Nio tüm güncellenmiş modellerini sergiliyor. Bağlantılı araçlar Küresel otomobil üreticileri ve EV girişimleri, Perşembe günü Çin’in en büyük otomobil fuarında, ülkenin dijital olarak bağlantılı, yeni enerjili araçlar için büyük bir pazar ve üretim üssüne dönüşmesine odaklanarak yeni modeller ve konsept otomobiller tanıtıyor. Toyota ve Nissan, sosyal medya uygulamalarından otonom sürüş özelliklerine kadar otomobillerde yapay zeka özellikli çevrimiçi bağlantı için müşteri talebini karşılamaya çalışırken büyük Çinli teknoloji şirketleriyle bağlantı kurduklarını duyurdu. Geely yeni konsepti Galaxy ile araçların menzilini 2 bin km’ye çıkaracağını duyurdu. MG, Chery ve Jaecoo gibi markaların da yeni araçları gösterildi. Bunların bazıları zaman içinde Türkiye’ye de ithal edilecek.Hibritler daha gözde Çin pazarı 2023’te toplam araç satışlarında 22 milyon adetlere ulaştı. Hedef bu yıl da aynı rakamları yakalamak olarak belirtiliyor. Elektrikli araçlar, geçen yıl Çin’deki tüm otomobil satışlarının yaklaşık dörtte birini oluşturdu. EV’leri geride bırakan hibritlerin ileriye dönük büyüyen bir segment olması bekleniyor. Çin’in en büyük EV üreticisi BYD, yalnızca elektrikle veya hibrit olarak çalışabilen iki “çift modlu” plug-in otomobili gösterdi. Diğeri ise lüks Yangwang markasından 1 milyon yuan artı (140.000 $) aralığında hibrit bir arazi SUV’si. Çinli üreticiler Avrupa’da da ilerleme kaydediyor ve bazı ülkelerde Avrupalı otomobil üreticileri ve işleri için potansiyel bir tehdit oluşturdukları endişesini artırıyor. AB, endüstrinin büyümesini sağlayan devlet sübvansiyonları nedeniyle Çin yapımı EV’lere tarife uygulayıp uygulamamayı tartışıyor.