Bakanlık Influencerlar için harekete geçti! İsimleri tek tek yayınlanacak

0



Bakanlığın açıklamasında şu ifadeler yer aldı; “Günümüzde dijitalleşmenin ve sosyal medya kullanımının artışıyla birlikte, sosyal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini doğrudan etkilediği görülmektedir. Tecrübe etmekte olduğumuz bu dijital gelişmeler; tüketicilerimizin sosyal medya reklamları yoluyla daha fazla mağdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir. Ticaret Bakanlığımızca hem tüketicilerin sosyal medya platformlarında en iyi şekilde korunması hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir iletişim kurabilmesi amacıyla; Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” hayata geçirilmiştir. 16 Ekim tarihinde Türkiye Odalar Borsalar Birliği’nin ev sahipliğinde düzenlenen tanıtım toplantısında Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam sektörü temsilcileri ve kamuoyunda “influencer” olarak bilinen ve takipçi sayıları ile etkileyici güçleri yüksek sosyal medya etkileyicileri katılmıştır. Tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede güncel bilgilerin aktarılacağı “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” ile sosyal medya etkileyicilerinin (influencerların) daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışın’ benimsemesi amaçlandığı belirtilmiştir. İlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerinin katılabileceği bu eğitim programında sosyal medya etkileyicilerinin pazarlama iletişiminde dikkat etmeleri gereken yasal ve etik ilkeleri öğrenme fırsatı bulacağı ifade edilmiştir. İlki 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan bu program neticesinde eğitimi tamamlayan katılımcıların katılım belgesi alma hakkına sahip olacağı ve isimlerinin Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde yayınlanacağı belirtilmiştir. Böylelikle yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletişimi değerlerini destekleyen sosyal medya etkileyicilerinin, markaların gözünde de kendilerini farklı kılacağı önemle vurgulanmıştır. Bu itibarla, “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” ile sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilincin kazandırılması ve böylece tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi amaçlanmakta olup geleneksel mecralarda olduğu gibi dijital mecralarda da tüketicilerimizi en üst düzeyde korumak için gerekli çalışmalar Bakanlığımızca hassasiyetle yürütülmektedir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment
lines kiralık sunucu dedicated sunucu fiziksel sunucu kamu personel alımı smm panel best smm panel cheapest smm panel whey protein whey protein tozu protein tozu antalya havalimanı transfer gaziantep mobilya ustası mobilya ustası marangoz fiyatı teknoloji haberleri lines countertop jetfilmizle jetfilm bizial instagram takipçi satın al takipçi satın al ucuz takipçi satın al düşmeyen takipçi satın al gerçek takipçi satın al protein tozu water extraction stresser deneme bonusu veren siteler casino siteleri deneme bonusu veren siteler bahis siteleri