Bavuldaki boşluk paraya dönüşüyor – Son Dakika Haberler Milliyet

0

ÇİĞDEM YILMAZ- Pabbler, gezginlerin bavullarındaki boşlukları kiralamaya yarayan bir uygulama. Ceren Süngü Kalpaklıoğlu tarafından 2019’da kurulan bu uygulama sayesinde, başta bebek malzemeleri olmak üzere, kıyafet, elektronik ve kozmetik bir ürün kolayca taşınılabilir hale geldi.Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olan Ceren Süngü Kalpaklıoğlu (40), stajını medikal bir firmada tamamladıktan sonra aynı şirketin İstanbul ofisinde tam zamanlı olarak çalışmaya başladı. Daha sonra ise farklı pek çok firmada, uluslararası pazarlama müdürlüğü pozisyonuna kadar yükselerek çalışma hayatına devam etti. Birçok şirkette geliştirme müdürlüğü yaptı. 12 yıllık kurumsal hayattan sonra kendi işini kurmaya karar verdi. 2019 yılında, San Francisco’daki bir kadın girişimcilik etkinliğine katılmaya hak kazandı. Bu fırsat sayesinde, pazarlama uzmanı Guy Kawasaki ile tanışıp fikir danışma fırsatını yakaladı. Bu görüşmelerde öğrendiği bilgiler ile sıfırdan bir fikir üzerine düşünmeye başladı ve daha sonra gezginlerin bavullarındaki boşlukları kiralamaya yarayan bir uygulama olan Pabbler’i buldu. Türk mühendisler tarafından Pabbler geliştirildi. Böylelikle Süngü Kalpaklıoğlu kendi işini kurmuş oldu.Bireysel sipariş yokGenç girişimci Süngü Kalpaklıoğlu, Pabbler’i ve detaylarını Milliyet’e anlattı:“Biz bireysel insanların ürünlerini götürmüyoruz. E-ticaret sitelerinin ya da bir tüzel kişiliğin ürünlerini gönderiyoruz. Örneğin KOBİ Türkiye’de ürün üretiyor ve ürünü diyelim Almanya’ya gönderecek ama gönderim çok zor. Normal bir lojistik firma gönderdiğinde evrak çalışması gerekiyor, belli bir adet göndermesi gerekiyor vs. Oysa bizimle göndermesi çok kolay. Biz, Pabbler ile ihracatın lojistik ayağını çok kolaylaştıran bir firmayız. Bireysel hiçbir siparişi de almıyoruz. Örneğin Amerika’da telefon aldınız, bunu bizim aracılığımızla getiremezsiniz. Biz KOBİ’lerle görüşüyoruz ve ‘Yurtdışına ürün göndermek istiyorsun, gel bizim platformumuzda, yolcu beraberi taşıma hizmet al’ diyoruz. Bir sözleşme yapıyoruz. Göndereceğin ürün orijinal mi? Ürünün içerisine herhangi bir yasaklı madde koymayacaksın, ürünlerde herhangi bir yasadışı malzeme olmayacak’ gibi taahhütleri çalıştığımız tüzel kişilikten alıyoruz. Böylelikle güvenlik altına almış oluyoruz.”‘Form dolduruluyor’“Biz e-ticaret sitelerine ya da KOBİ’lere kendimiz ulaşıyoruz. Bunun yanı sıra sosyal medyadan vs. bizi görenler de oluyor ve bunlar ise genelde mail adresimizden bize ulaşıyor ve ürünlerini göndermek istediğini söyleyince de, biz kendilerine bir özel link gönderiyoruz. Bu linkte, vergi kimlik numaraları, vergi daireleri vs. tüzel kişilik formunu dolduruyorlar. Daha sonra ise bu bilgilerin doğruluğu kontrol ediliyor. Güvenilir olup olmadığını kontrol ettikten sonra kendilerine bir şifre ve platformumuzu kullanmaları için link gönderiyoruz ve şifre ile platformumuza girerek hangi ülkeye, hangi ürünü, fiyatı ve ne kadar ürün göndermek istedikleri bilgileri girerek sistemimize siparişi tanımlıyorlar.”‘15 bin yolcumuz var’“E-ticaret kısmında sipariş alma kısmı bitince de yolcu tarafına geçiyoruz. Biz yolcu tarafı için bir web sitesi ya da bir mobil uygulama üzerinden ilerliyoruz. Başta kurumsal firmalarla başladık, sonra referansla ‘arkadaşını getir’ kampanyası yaptık. Daha sonra DO&GO gibi kurumsal firmalara gittik. Kurumsal firmalarla anlaşmalar yaptık. Zamanla Influencer ile çalışmaya başladık. 15 bin yolcumuz var.”‘Yolcu tek yön uçuşta 832 dolar kazandı’“Ürün güvenliğini şöyle sağlıyoruz; diyelim ki yolcu bin dolarlık bir ürün taşıyacak ve bunun üzerinden 100 dolar kazanacak, tek yön uçuşta. Böyle bir durumda biz yolcunun kredi kartından bin dolar çekiyoruz ki, yolcu bu ürünü satıp gitmesin. Ürünü teslim ettiğinde, yolcudan çektiğimiz parayı yolcuya iade ediyoruz. Taşıma bedelini kendisine üç iş günü içerisinde ödüyoruz. Şimdiye kadar en fazla kazanan yolcumuz da 832 dolar tek yön uçuşunda kazandı.”En fazla bebek malzemesi geliyor“Amerika’ya ve Avrupa Birliği ülkelerine hizmet veriyoruz. Azerbaycan ve Kıbrıs’la da önümüzdeki günlerde çalışmaya başlayacağız. Çalıştığımız ülkelere ağırlıklı olarak tekstil ve kozmetik ürün gidiyor. Yurtdışından ise daha çok bebek malzemeleri ve elektronik ürünler geliyor. Bu girişim, yurtdışına ürün göndermenin ya da yurt dışından ürün getirmenin masraflarını azaltırken, teslimat süresini kısaltarak önemli bir alternatif sağlıyor ve seyahat edenlere de para kazandırıyor.”

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.