Çinlilerden gümrük talebi – Otomobil Haberleri
11 MARKA 40 BİN ADET SATIŞ YAPTI/ Batılı ülkelere açılma politikaları kapsamında son dönemde Çin markalarının Türkiye’ye ilgisinde belirgin bir artış gözlenirken, bu durum pazara giren firma sayısına da yansıdı. Türkiye otomotiv pazarında Skywell, MG, Chery, Leapmotor, Seres, Maxus, Hongqi, DFSK, BYD, NETA ve SWM ile 11 Çin menşeli marka bulunuyor. Geçen yıl yaklaşık 60 bin adet satış rakamına ulaşan Çinli otomobil markaları, Türkiye otomobil pazarının da yüzde 6’sını oluşturmuşlardı. 2024’ün ilk 5 ayında ise yaklaşık 40 bin adet Çinli otomobil satıldı. Böylece Ocak-Mayıs döneminde otomobil pazarında Çinlilerin payı yüzde 8’i buldu.FİYATLARI YÜZDE 30 ARTABİLİR/ Çinli markalar özellikle benzinli ve hibrit otomobil satışlarında önemli bir fiyat avantajına sahipti. Örneğin, bir Avrupalı veya Japon üreticinin 2.3 milyon TL seviyesinde fiyatla sattığı D segmenti SUV otomobili 1.8 milyon TL’ye Türkiye’de satışa çıkarabiliyorlardı. 8 Temmuz itibarıyla geçerli olacak ilave gümrük vergisinden sonra Çinli markaların farklı bir ülkeden araç getirene veya Türkiye’de üretim yapana dek rekabetçiliklerini kaybetmesi, fiyat artışından daha az etkilenen üst segmentlerdeki araçların satışına ağırlık vermeesi bekleniyor. Diğer yandan, ilave gümrük vergisinden sonra Çinli otomobillerin fiyatlarına ilave destekler alınmadığı takdirde yüzde 30 oranında zam bekleniyor.