Çocuğunuzun öz güveni kontrolden çıkmış olabilir! Aman dikkat…
3. HATA YAPMAYA KARŞI DİRENÇHata yapmak, bu çocuklar için büyük bir travma olabilir. Çünkü hata yapmanın kendilerini başarısız ya da zayıf hissettireceğini düşünürler. Bu durum, yeni şeyler denemekten kaçınmalarına ve gelişimlerini sınırlamalarına neden olabilir. Genellikle iyi gözlem yaparlar ve yapamayacaklarını düşündükleri işlere adım atmazlar.
4. AŞIRI İDDİALI DAVRANIŞLARBu tür bir çocuk, kendi becerilerini abartarak başkalarına sergilemek isteyebilir. Başarılarını sürekli övme, zaferlerini abartma veya bir şeyleri hızlıca ve kolayca yapabileceğini iddia etme eğiliminde olabilir.
5. DUYGUSAL ZEKA EKSİKLİKLERİAşırı öz güvenli çocuklar, duygusal zekalarını (başkalarının duygularını anlamak ve empati kurmak) yeterince geliştirmemiş olabilirler. Bu da sosyal ilişkilerde zorluklara neden olabilir. Kendilerini ön plana çıkarma isteği, başkalarına duyarsız bir tutumla birleşebilir. Bu durum bazen zorbalığa kadar gidebilmektedir.6. ÖZ GÜVENLE İLGİLİ AŞIRI SAVUNMACI TUTUMEleştirildiğinde veya olumsuz geri bildirim aldığında aşırı öz güvenli bir çocuk, çok savunmacı bir tutum sergileyebilir. Bu çocuklar, kendi hatalarını kabul etmekte zorlanabilir ve eleştiriyi kişisel bir saldırı olarak algılayabilirler.
7. KENDİNİ İSPAT ETME İHTİYACIAşırı öz güvenli bir çocuk, sık sık diğerlerine kendisini ispatlama gerekliliği hissedebilir. Onun için bu durum, sadece kendi değerini değil, başkalarına karşı üstünlüğünü kanıtlama meselesi haline gelebilir.
ÖĞRETMENLER VE ÇEVREDEKİ YETİŞKİNLERİN ETKİSİAşırı öz güvenli bir çocuk sınıfta arkadaşlarıyla iletişimde zorlanıyorsa, öğretmenlerin bu duruma müdahalesi oldukça önemlidir. Peki bu duruma nasıl müdahale edebilirler?Grup çalışmaları: Çocuğun diğer öğrencilerle iş birliği yapmasını gerektiren etkinlikler düzenlenmek, iletişimi olumlu şekilde arttırmak önemli. Bu, onun başkalarının fikirlerini dinlemesini ve onlara saygı duymasını öğrenmesini sağlayabilir. Aşırı rekabet içermeyen çalışmalara dahil etmek, grup içerisinde eşit görevler vermek herkesin eşit derecede kendini değerli hissetmesine yardımcı olabilmektedir.Model olma: Empati ve saygı konusunda rol model olmak kıymetli. Sınıfta karşılıklı anlayış ve iş birliğini teşvik eden bir ortam hazırlamak olabilecek problemlerin önüne geçebilir.Sınırları belirleme: Çocuğa, kabul edilemez davranışlarının sonuçları olduğunu açıkça belirtin. Örneğin, arkadaşlarına saygısızlık yapan bir çocuğa, davranışlarının sınıf içindeki olumsuz etkilerini açıklamak ve sorularla onu düşünmeye teşvik etmek önemli. Ayrıca sınıf düzeninde eşit davranmak aşırı öz güvenli çocuğun baskın olmasının önüne geçebilmektedir.Gerçekçi geri bildirim vermek: Başarılarını takdir ederken, desteklenmesi gereken alanlarını da geri bildirim olarak vermek. Her zaman en iyisini olamayacaklarını ve bunun doğal bir durum olduğunu konuşmak.
Aşırı öz güvenli çocuklar genellikle arkadaşlarını yönlendirme veya yönetme eğiliminde olabilir. Bu durum, akran ilişkilerinde çatışmalara ve hatta zorbalığa neden olabilmektedir.