Demir yolu ile ihracatta yeni rota Budapeşte – Son Haberler

0

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin ilk özel uluslararası yük treninin seferlere başladığını söyledi. Uraloğlu, Pasifik Eurasia Demiryolu İşletmeciliği İstanbul-Budapeşte ilk yük trenini Halkalı İstasyonu’ndan uğurlama töreninde yaptığı konuşmada, demir yollarının serbestleştirme sürecinin zorlu aşamalardan geçtiğini ifade etti.1549 km yol kat edecekBakan Uraloğlu, Pasifik Eurasia’nın Türkiye’nin üçüncü ve ilk uluslararası yük taşımacılığı yapan demir yolu tren işletmecisi sertifikası alarak sektörün gelişimi için önemli bir mihenk taşı olduğunu bildirdi. Uraloğlu, “İstanbul- Budapeşte parkurunda faaliyet gösterecek ihracat treni Türkiye parkurunda 278 kilometre, Bulgaristan parkurunda 406 kilometre, Romanya parkurunda 634 kilometre, Macaristan parkurunda da 231 kilometre olmak üzere toplam 1549 kilometre yol kat edecek. Bu seyahatini ise 4 günde tamamlayacak” diye konuştu.Taşıma miktarı artıyorCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demir yollarını devlet politikası olarak ele aldıklarını ve öncelikli sektör olarak belirlediklerini dile getiren Bakan Uraloğlu, 2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğuna 2 bin 250 kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre eklendiği bilgisini paylaştı.Uraloğlu, demir yolu yük taşımacılığının payını yüzde 5’ten yüzde 22’ye çıkarmayı planladıklarına işaret ederek, “Demir yollarıyla yıllık ortalama 32 milyon ton olan yük taşımacılığını 448 milyon tona yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi.‘Kalkınma Yolu Projesi’nin en önemli güzergahlarından birisi olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek demir yolu projesi konusunda da bilgi veren Bakan Uraloğlu, “Projemize uluslararası kredi kuruluşlarının yoğun ilgilerinin olduğunu görüyoruz. Dünya Bankası’nın yakın ilgisi var. 2025 yılının ilk aylarında bu projenin yapım sürecine başlanması hususunda somut adımları sürekli atıyoruz ve inşallah başlatmış olacağız. Tüm bu mevcut çalışmalarımız ve hayata geçirmeyi planladığımız projelerimizle demir yolu ağımızı 2028’de 17 bin 287 kilometreye, 2053’te ise 28 bin 590 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.