Dünyanın en değerli markaları belli oldu! Zirvede sürpriz yok…
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 2025 yılında dünyanın en değerli 500 markasının toplam değerinin %10 artışla 9,5 trilyon dolara ulaştığını belirtti. Bu artış, küresel ekonomik büyüme oranını (%3) önemli ölçüde geride bıraktı.TÜRK MARKALARI NEDEN LİSTEDE YOK? Türkiye’nin markalaşma sürecinde hala istenen düzeye ulaşamadığını belirten İlgüner, şu değerlendirmelerde bulundu:Global sıralamadaki en düşük marka değeri 4,9 milyar dolar, ancak Türk markaları bu değere erişemediği için sıralamaya giremedi. Türk markalarının marka değeri, global sıralamanın en alt sırasındaki markalarla kıyaslandığında aradaki fark giderek büyüyor.ÖNE ÇIKAN MARKALAR VE ÖRNEKLERİlgüner, ülkelerin markalarıyla zenginleşip itibar kazandığını ifade ederek şu örnekleri paylaştı:Red Bull (Avusturya): 9,7 milyar dolar
Lego (Danimarka): 11 milyar dolar
Rolex (İsviçre): 18,8 milyar dolar
Viettel (Vietnam): 6,4 milyar dolarULUSAL MARKALAŞMA ÇAĞRISITürkiye’nin uluslararası ölçekte marka değerini artırması gerektiğini vurgulayan İlgüner, ulusal bir markalaşma hareketinin gerekliliğine dikkat çekti. Bu sürecin yalnızca kamu sektörü değil, özel sektör dahil tüm paydaşların katılımıyla hayata geçirilmesi gerektiğini ifade etti.EN DEĞERLİ İLK 10 MARKA2025 yılı sıralamasında Apple’ı şu markalar takip etti:Microsoft: 461,1 milyar dolar
Google: 413 milyar dolar
Amazon: 356,4 milyar dolar
Walmart: 137,2 milyar dolar
Samsung: 110,6 milyar dolar
TikTok: 105,8 milyar dolar
Facebook: 91,5 milyar dolar
NVIDIA: 87,9 milyar dolar
State Grid: 85,6 milyar dolar