Gemi kazasının nedeni kirli yakıt mı?
Singapur bandıralı Dali adlı yük gemisi, Şili’deki San Antonio Limanı’na 27 Haziran’da uğradı, tüm denetimleri yapıldı ve konu ile ilgili ‘Söz konusu teftiş, makine dairesindeki ana motor yakıt ısıtıcılarının iki göstergesinin okunaksız olduğunu tespit etti. Bunun için müfettiş, söz konusu bulgunun ayrılmadan önce düzeltilmesi gerektiğini emretti’ ifadeleri kullanıldı.Gemi limandan ayrılırken bu göstergeler düzeltilmişti. New York’ta ABD sahil güvenliği tarafından denetlenen gemide de bir sorun bulunamadı ancak kayıtlar ayrıntılı değildi ve gemi Baltimore kentindeki köprüye çarptı.O anlarda köprüdeki yetkililerin ses kaydı bulundu. Yetkililer, hemen trafiğin durdurulmasını söyledi. Ardından da ustabaşına hemen işçilerinizle ‘köprüden çıkın’ dedi. Ustabaşı ve 5 işçisi hayatını kaybetti.Geminin nasıl durduğuna dair araştırmalar sürüyor. Kirli yakıt almış olabileceğini ve bunun güç kaybetmesinde rol oynamış olabileceği konusunda ’56 konteyner tehlikeli madde tespit edebildi. Bu, çoğunlukla aşındırıcılar, yanıcı maddeler ve bazı çeşitli tehlikeli maddeler olmak üzere 764 ton tehlikeli madde anlamına geliyor’ ifadeleri kullanıldı.Geminin bir insan hatası nedeniyle köprüye çarpmış olup olamayacağı da sorgulananlar arasında.
ancak araştırmalar, mürettebatın tam zamanında alarma geçmesine rağmen gemiyi yönlendiremediğini gösteriyor. Ancak yetkililer, kara kutudan çıkacak sonucu bekliyor.Köprünün gemi çarpması sonucu yıkılmasının nedeni de araştırılanlar arasında oldu.Ulusal Ulaşım Güvenliği kuruluna göre, 47 yıllık köprünün mimari yapısı yıkılmasına zemin hazırladı ve ‘Günümüzde köprüler inşa etmek için tercih edilen yöntem, ister başka bir ayağa yük iletmek olsun, ister bir tür yapısal yedeklilik olsun, yerleşik yedeklilik olmasıdır. Bu köprüde yedeklilik yoktu” sözleri kullanıldı.