Henkel’den 2024’ üçüncü çeyrekte güçlü büyüme! Satışlar 5.5 milyar Euro’yu aştı
Henkel, 2024 yılı üçüncü çeyreğinde Grup satışlarını yaklaşık 5,5 milyar Euro seviyesine çıkararak, güçlü bir organik büyüme kaydetti. Şirket, yüzde 3,3 oranında organik büyüme elde ederken, brüt kar marjlarında da başarılı bir performans sergileyerek iş birimlerine yapılan yatırımları artırdı. Henkel CEO’su Carsten Knobel, şirketin büyüme gündeminde doğru yolda olduklarını vurgulayarak, “Henkel’in başarılı ilerleyişini üçüncü çeyrekte de sürdürdük. Aynı zamanda, üçüncü çeyrekte güçlü brüt kar marjları elde ettik ve bu sayede iş birimlerimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımları artırmaya devam edebildik. Bu da büyüme gündemimizde doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” dedi. Sürdürülebilirlik hedeflerine hızla ilerliyor Henkel, sürdürülebilirlik konusunda da önemli adımlar attı. Şirket, tüm değer zinciri boyunca emisyonların azaltılmasına yönelik bir “net sıfır” yol haritası geliştirdi. Knobel, şirketin 2045 yılına kadar sera gazı emisyonlarını net sıfıra indirme hedefi doğrultusunda büyük ölçekli tedbirler alacaklarını belirtti. “Hepimiz sorumluluk almalı ve Paris İklim Anlaşması’nda belirlendiği üzere, küresel ısınmanın 1,5°C ile sınırlandırılmasına yardımcı olmalıyız. Bilime Dayalı Hedefler girişimi (Science Based Targets initiative – SBTi) tarafından doğrulanan yol haritamız, sera gazı emisyonlarını 2045 yılına kadar net sıfıra indirmek için neler yaptığımızı ortaya koyuyor. Bu hedefe ulaşmak için, değer zinciri boyunca geniş ölçekli tedbirler uygulayacağız” diye ekledi. Yapıştırıcı teknolojileri ve tüketici markaları performansı Henkel’in Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi, üçüncü çeyrekte 2,8 milyar Euro’luk satışla yüzde 3,3 oranında nominal bir büyüme kaydetti. Tüketici Markaları iş birimi ise, güçlü fiyatlandırma stratejileri sayesinde yüzde 2,7 oranında büyüdü ve 2,65 milyar Euro’luk satış gerçekleştirdi. 2024 yılına ilişkin öngörüler Henkel, 2024 mali yılı için grup düzeyinde organik satış büyümesinin yüzde 2,5 ile 4,5 arasında gerçekleşmesini bekliyor. Yapıştırıcı Teknolojileri için büyüme tahmini yüzde 2,0 ile 4,0 arasında, Tüketici Markaları için ise yüzde 3,0 ile 5,0 arasında.