Hurda teşviki tartışılıyor, yeni fırsatlar ve riskler gündemde!
Geçtiğimiz haftadan bu yana tartışılan hurda teşviki önergesi, otomotiv sektörü ve tüketiciler nezdinde büyük merak uyandırdı. Son 22 yılda birkaç kez hayata geçirilen hurda teşvikiyle ilgili açıklamalarda bulunan Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, teklifin kapsamlı ve olumlu göründüğünü belirtse de, 25 yaş üzeri aracını hurdaya ayıracaklar için ÖTV’siz sıfır kilometre yerli araç satışının uzak bir ihtimal olduğunu ifade etti. Yenilikçi hizmetlerle sektöre değer katan Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, “2000 sonrasında hurda teşviki ve ÖTV indirimleri zaman zaman gündeme geldi, bazıları hayata geçirildi, bazıları ise askıda kaldı. Ancak mevcut ekonomik koşullar altında, ÖTV’siz araç satışı oldukça zor görünüyor. Bunun yerine, belirli bir ÖTV indirimiyle yerli sıfır kilometre araç satışı sağlanabilir” dedi. Yeni fırsatçılar önlenmeli Erdem, geçmiş yıllarda yaşanan suistimallere de dikkat çekerek, “Hurda teşviklerinde eski araçların fiyatları fahiş şekilde arttı ve insanlar bu araçları satın alarak ÖTV indirimi gibi imkanlardan faydalanmak istedi. Bu durum bir rant düzenine yol açtı. Olası bir teşvikte, 25 yaş ve üzeri araç sahipleri için, ruhsat sahipliği için 1, 2 veya 3 yıl gibi bir süre şartı getirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca, ÖTV indirimiyle alınan yeni aracın satışı için de 3-5 yıl kullanım zorunluluğu getirilmelidir” şeklinde konuştu. Ağır hasarlı araçlar için yeni kontrol mekanizması gerekli Teklifte yer alan ağır hasarlı araçlar konusunda da sektördeki endişeler dile getirildi. Sektör temsilcileri, ağır hasar gören ve doğru şekilde onarılmayan araçların trafikten men edilmesi gerektiğini belirterek, kaza veya afet sonucu ağır hasar gören araçların satışı ve onarım süreçleriyle ilgili yeni bir bağımsız kontrol mekanizması kurulması gerektiğine vurgu yaptı.