İsrail’e boykot kampanyasının etkileri ne oldu? McDonald’s ve Starbucks bilançolarına yansıdı

07.02.2024 11:37Son Güncelleme: 07.02.2024 11:37 İsrail yanlısı tutumları nedeniyle kendilerine karşı boykot kampanyaları düzenlenen Batılı marka arasında başta gelen İki restoran devi, açıkladıkları bilançoyla dikkat çekti.MCDONALD’S SATIŞLARI ZAYIFLADIABD’li fast-food zinciri McDonald’s, İsrail ile Gazze’deki Filistinli militanlar arasındaki çatışmanın Orta Doğu’daki satışlarına zarar verdiğini söyledi.Şirketin açıklanan dördüncü çeyrek gelirleri, Orta Doğu’daki çatışmanın etkisini gerekçe göstermesiyle piyasa beklentilerinin altında kaldı. Lisanslı franchise pazarlarındaki satış büyümesi de beklenenden daha zayıf oldu. Borsa açılışta rekor kırdı McDonald’s, Malezya ve Endonezya gibi çoğunluğu Müslüman olan ülkelerde ve Batı Avrupa’da en büyük Müslüman nüfusa sahip olan Fransa’da satışların zayıfladığını söyledi. McDonald’s ABD içi satışları üzerinde herhangi bir etkiye dikkat çekmedi.Raporun ardından McDonald’s hisseleri yaklaşık yüzde 4 düştü.STARBUCKS RAKİPLERİN GERİSİNDE KALDIBir başka Amerikan şirketi olan kahve franchise zinciri Starbucks da geçen hafta, yurtiçi ve yurtdışı satışlarındaki düşüş nedeniyle 2023’ün dördüncü çeyreğinde Wall Street gelir tahminlerini kaçırdığını açıkladı.Kahve zinciri ayrıca Gazze’deki çatışmanın etkisinin yanı sıra denizaşırı pazarlardaki rakiplerinin artan indirimlerini de gerekçe gösterdi.Starbucks geçen hafta boykotların sadece Orta Doğu’daki değil ABD’deki satışlarına da zarar verdiğini itiraf etti.

Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment