İstanbul Havalimanı birinciliği kaptırmayacak | 17 Nisan’da tarihi adım: Bakan Uraloğlu projeyi anlattı

0


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sütlüce Yerleşkesi’nde düzenlenen Mega Ulaştırma Projeleri ile İstanbul’da Sürdürülebilir Ulaşım Çözümleri Paneli’nde konuşma yaptı. (Takvim.com.tr foto arşiv)Tamamlandığında ücretsiz hizmete başlayacak projenin, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne, Sarıyer, Maslak ve Levent bölgelerinden erişimi kolaylaştıracağını anlatan Uraloğlu, Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ve akabindeki Sarıyer-Kilyos Tüneli vasıtasıyla İstanbul Havalimanı ile İstanbul’un iş merkezleri arasında hızlı bir ulaşımı tesis etmiş olacaklarını kaydetti.Uraloğlu, proje sayesinde mevcut imar yollarına göre mesafeyi 3 kilometre kısaltacaklarını belirterek, seyahat süresini 35 dakikadan 5 dakikaya indirmiş olacaklarını vurguladı.”İstanbul’un kuzeyinde yer alan Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya gibi mahallelerde yaşayanlar, tüneller sayesinde İstanbul’un merkez bölgelerine kolaylıkla erişebilecekler. İstanbul’u bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz.” ifadelerini kullanan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı: “Asrın projesi Marmaray ve Gebze-Halkalı Banliyö Hattı ile birlikte Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu ve İstanbul Havalimanı – Arnavutköy kesimi, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı, Levent-Hisarüstü Metrosu, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metrosu, Bakırköy Sahil-Bahçelievler Güngören-Bağcılar Kirazlı Metrosuyla İstanbul’da yapımını tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunduğumuz metro hattı uzunluğumuz, Bakanlık olarak 161,8 kilometre. Şu anda Halkalı-İstanbul Havalimanı hattımızın 17,5 kilometrelik Halkalı- Arnavutköy kesimi ve 4,53 km uzunluğundaki Altunizade-Çamlıca Camisi- Bosna Bulvarı Metrosu’nda yapım çalışmalarına devam ediyoruz. 17,5 kilometrelik Halkalı-Arnavutköy kesimini de bitirdiğimizde tamamı yer altında olan metro sınıfında Türkiye’nin en uzun ve en hızlı, dünyanın da en uzun metro hatlarından biri olacak 69 kilometrelik ring hattını tamamlamış olacağız. Vatandaşlarımıza hizmet sunan 37,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe- İstanbul Havalimanı ve yapım çalışmaları devam eden Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hatlarının oluşturduğu bu ring hattımız sayesinde hattımızın en uç noktalarındaki Gayrettepe ile Halkalı istasyonları arasında seyahat eden bir yolcu, 57 dakikada yolculuğunu tamamlayabilecek.”Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sütlüce Yerleşkesi’nde düzenlenen Mega Ulaştırma Projeleri ile İstanbul’da Sürdürülebilir Ulaşım Çözümleri Paneli’nde konuşma yaptı. (Takvim.com.tr foto arşiv)”HALKALI-KAPIKULE HIZLI TREN PROJESİ’NİN YAPIM ÇALIŞMALARINA ARA VERMEDEN DEVAM EDİYORUZ”
Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi’nin yapım çalışmalarına ara vermeden devam ettiklerini vurgulayarak, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinde hayata geçireceğimiz demir yolu bağlantısı ile İstanbul Boğazı üzerinde Marmaray’a alternatif ikinci bir demir yolu hattını daha inşa etmiş olacağız.” dedi.Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’ndan sonra tamamen yeni bir hat olacak Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı Projesi’ni gündemlerine aldıklarını belirten Uraloğlu, “Süper hızlı tren hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle seyahat süresini 80 dakikaya indireceğiz. 10 yıllık projeksiyonda inşallah bunu hayata geçireceğiz.” bilgisini paylaştı.Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nın, kapasitesiyle Türkiye’yi uluslararası aktarma merkezi yaptığını ve Türkiye’yi küresel havacılıkta zirveye taşıdığını söyledi. Bugün İstanbul’un havacılık alanında dünyanın en büyük küresel transit merkezlerinden biri haline geldiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, şunları dile getirdi: “Bakanlığımız, hayata geçirdiği Marmaray açılışından bugüne 11 yıllık periyot içerisinde 1 milyar 250 milyon yolcuya hizmet etmiştir yani Türkiye nüfusunun yaklaşık 15 katı insanımıza Marmaray hizmet etmiştir. Geçtiğimiz günlerde bir rekor kırdık, günlük yaklaşık 735 bin yolcuya ulaşmış olduk. İstanbul’da Marmaray’ın ya da bahsettiğim diğer metro ve raylı sistem hatlarının yapılmadığını düşünün ya da boğazın iki yakasının hala sadece iki köprüyle, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüleriyle geçildiğini düşünelim. 8. yılını tamamlayan Avrasya Tüneli, 8 yılda 151 milyon araca hizmet etmiştir. Toplam 261 bin ton yakıt, 115 bin ton egzoz emisyonu salınımı ve 211 milyon saat zaman tasarrufu sağlayarak ülke ekonomisine 2 milyar dolar katkı sağladı.”Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sütlüce Yerleşkesi’nde düzenlenen Mega Ulaştırma Projeleri ile İstanbul’da Sürdürülebilir Ulaşım Çözümleri Paneli’nde konuşma yaptı. (Takvim.com.tr foto arşiv)Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden hizmete açıldığı günden bu yana yaklaşık 203 milyon aracın geçtiğini söyleyen Uraloğlu, “Büyük çoğunluğunun ağır taşıt olduğunu özellikle söylemek isterim. Avrasya Tüneli’nin ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de inşa edilmediğini düşünelim, sizce İstanbul’da kent içi trafik nasıl olurdu?” diye sordu.”Avrasya Tüneli’nden günde 80 bin araç geçiyor.” diyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden günde 150 bin araç geçiyor. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden 200 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden 240 bin civarında araç geçiyor. Marmaray’dan günde 300 tren seferiyle 600 – 700 bin kişi hizmet alıyor. Biz, sadece AK Parti hükümetlerimiz döneminde Marmaray’ı, Avrasya Tüneli’ni ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü bir an yapmadığımızı düşünelim. ‘3 geçişte bir bakım çalışması başlatıyoruz.’ dersem bırakın İstanbul’u bırakın, Türkiye’yi, Avrupa felç olur. Onun için yaptığımız imalatların gerçekten neye tekamül ettiğini böyle bir bakış açısıyla değerlendirebiliriz.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.