İstanbul’un metro tarihi! Ekrem İmamoğlu metroda nasıl algı yapıyor? Veriler İmamoğlu’nu nasıl yalanlıyor? | ÖZEL DOSYA
CHP yönetimindeki İBB, mevcut metro inşaatlarını hafriyat dökerek kapatmasıyla da tepki toplamıştı. Onlardan biri de Çekmeköy-Sultanbeyli-Sarıgazi-Yenidoğan metro hattıydı.
Ancak yerel seçime az bir zaman kala bu hattın bir kısmı yeniden doldurulup kısmen açılışı yapıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ise son 5 yılda İstanbul’da 67,8 kilometre hat tamamladı. bunlardan bazılarını İBB’ye devretti. ancak burada İBB başkanı, tuhaf bir şekilde algı yapmaya başladı.
İmamoğlu’nun bahsettiği kanun değişikliği, 2019 yılının birinci ayında yapılmıştı.
O dönemde İBB hala AK Parti yönetimindeydi. Buna gerekçe olarak ise belediyelerin genel bütçeden, iller bankasından, vergilerden her yıl gelirleri artarken, raylı sistem borç tutarlarının eski bedelle sabit kalmasıydı. Ayrıca bakanlık, belediyelerdeki alacaklarında faiz veya fiyat güncellemesi yapmıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı İstanbul’da tamamlanmış ve yapımı devam eden toplam 98,8 kilometre uzunluğundaki 129 milyar liralık 7 raylı sistem hattı için İBB’den sadece 12,8 milyar lira tahsil etti.