Sosyal

Kızıldeniz’de kriz: Lojistik fiyatları arttıkça artıyor

10.01.2024 13:44Son Güncelleme: 10.01.2024 13:44 Batılı ithalatçılar, taşıyıcıların Husi isyancıların saldırılarından kaçınmak için gemileri Kızıldeniz’den yönlendirmesi nedeniyle okyanus taşımacılığı fiyatlarında ciddi bir artış ve haftalar süren gecikmeler yaşandığını bildiriyor.Londra merkezli Drewry Shipping Consultants’a göre, 40 feet uzunluğundaki konteynerlerin dünya çapındaki ortalama sevkiyat maliyetleri Kasım sonundan bu yana neredeyse iki katına çıktı.Artışlar, geleneksel olarak Süveyş’i kullanan rotalarda da son iki hafta içinde hızlandı. Çin ile Hollanda’nın Rotterdam kenti arasında konteyner taşımak için spot piyasa fiyatı 4 Ocak’ta sona eren haftada 3.577 dolara ulaşarak bir önceki haftaya göre %115 artış gösterdi.Denizcilik yöneticileri, en büyük 10 yük gemisi operatörünün Aralık başından bu yana yaklaşık 200 milyar dolarlık kargoyu Kızıldeniz’den uzaklaştırdığını tahmin ediyor. ABD topraklarının en büyük yabancı yatırımcılarından biri, bir Çinli Alman Hapag-Lloyd’un sözcüsü Nils Haupt “Mürettebatımızı ve gemilerimizi hiçbir koşulda tehlikeye atmayacağız” dedi.DHL Global Forwarding Americas’ın deniz taşımacılığı müdürü Goetz Alebrand, “Nereden nereye geldiğimiz göz önüne alındığında belli bir güvensizlik unsuru var” dedi.Sektör uzmanlarına göre yüksek maliyetler, uzun vadeli sözleşme ücretleri üzerinde pazarlık yapan ithalatçıları bile vuruyor, çünkü operatörler Kızıldeniz sapmalarının bir sonucu olarak artan maliyetleri karşılamak için kutu başına yüzlerce dolardan 1.000 dolara kadar değişen ek ücretler uyguluyor. Bazı nakliyecilerin sıkıntıları, kuraklığın su yolundan geçebilecek gemi sayısını sınırladığı Panama Kanalı’ndaki kısıtlamalarla daha da artıyor.Danimarka merkezli danışmanlık firması Vespucci Maritime’ın CEO’su Lars Jensen, Afrika çevresindeki daha uzun nakliye rotalarına geçişin yakıt ve sigorta maliyetlerini artırdığını ve konteyner gemisi bulunabilirliğini azalttığını söyledi. Ancak Jensen, ücret artışlarının ekstra maliyetleri karşılamak için gerekenin “önemli ölçüde üzerinde” olduğunu söyledi.Jensen, “Taşıyıcıların bakış açısından şu anda sahip olduğumuz şey kılık değiştirmiş bir nimet” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir