KOBİ’ler e-ticarette yüzde 118 büyüdü
Toplam hacim ise 2022’ye göre yüzde 118 artarak 15 milyar TL’yi geçti. Satılan ürün adedi 103.6 milyon olurken, sepetteki ürün adedi ise 11.33, sepet ortalaması da 1.711,14 TL oldu. Sektör bazında zirveyi hırdavat ve yapı market korurken, bu kategoriyi mobilya, elektronik, gıda, beyaz eşya ve ev aletleri, av ve kamp outdoor takip etti.KREDİ KARTIYLA ÖDENİYORSipariş veren kullanıcıların yüzde 77.12’si kredi kartıyla ödeme seçeneğini tercih ediyor. Kapıda ödeme yüzde 14.21’lik payla ikinci sırada yer alıyor. Kullanıcıların yüzde 8.67’si ise Havale- EFT tercih ediyor.MAĞAZA KİRASINDAN UCUZIdeaSoft CEO’su ve TOBB e-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, Türkiye’de 3 milyon KOBİ olduğunu belirterek, “Bunların 350 bini pazar yerinde ürün satıyor. Ancak ürün satışları az olunca satıcı aldığı fiyata ürün girmeye başlıyor ama bu durum o firmanın hayatını devam ettirmesine engel oluyor. Bugün bir fiziki mağazanın kirasından çok daha uyguna e-ticaret site sahibi olunabiliyor. Aylık 2 bin liradan 5-6 bin liraya kadar fiyatlar var. İşletme kendi sitesinde ürün sattığında pazar yerinden daha ucuza bile satsa daha kolay amorti edebiliyor” dedi. Özkara, Türkiye’de pazar yerleri dışında kendi sitesinden satış yapan 35 bin işletme olduğunu da sözlerine ekledi.E-TİCARETİN PAYI YÜZDE 20’YE ÇIKTIElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi de Türkiye’deki toplam pazarın içerisinde e-ticaretin payının yüzde 20’lere geldiğini belirtti. Ekmekçi, “Herhangi bir alışverişin beş tanesinden biri e-ticaretten geliyor. Türkiyedeki e-ticaretin yüzde 80’i büyük pazar yerleri üzerinden dönüyor. e-ticarete girdiğinizde her türlü kanaldan satmanız gerekiyor. Ama pazar yerlerinde satabilmeniz için arkada çok sağlam bir altyapıya ihtiyaç var” dedi.