Köfteci Yusuf krizi büyüyor! Tutunacak tek bir dalları kaldı, o da bakın ne

0

Türkiye gazetesi yazarı Fatih Selek, Köfteci Yusuf’un domuz eti kullanımı iddialarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Yazar, işletmenin başta sessiz kaldığını ve sosyal medya üzerinden büyük tepki aldığını belirtti. Yusuf Akkaş’ın YouTube üzerinden yaptığı açıklamanın amatör kaldığını ifade eden Selek, işletmenin krizi yeterince iyi yönetemediğini ve iletişimde eksiklikler yaşadığını dile getirdi. Fatih Selek, şunları kaydetti: “Gıdada hile yapanlar ifşa edilirken ünlü bir köftecinin domuz eti kullandığı belirtildi. İşletmenin itiraz ettiği, işin mahkemeye taşındığı ortaya çıktı. Söylenti dilden dile yayıldı. Sosyal medya yıkıldı. Sonra işletmenin Köfteci Yusuf olduğuna dair belgeler sızdırıldı. Ama ünlü köfteci sustu. Günler sonra Instagram hesabından açıklama geldi. Açıklamada ‘bir yanlışlık olduğu’ ifade ediliyordu. Vatandaşın kafasındaki soru işareti gitmedi. Ardından şirketin sahibi Yusuf Akkaş, kamera karşısına geçip YouTube’dan cevap verdi. Son derece amatör bir çekimle elindeki kâğıda bakarak, sınıf önündeki öğretmen gibi terini sile sile kendisini, şirketini, köfteyi neden ucuza sattığını anlattı Akkaş. “Allah’ın sevgili kuluna çattılar. Buradan güçlenerek çıkacağız. Beklememiz bile işe yaradı. Biz restoran kılığına girmiş çok büyük bir etçiyiz” gibi tuhaf ifadeler kullandı. Kendisinin ucuza değil, rakiplerinin pahalıya sattığını ifade etti. Vergi sistemindeki adaletsizlikten yakındı. Siyasi sebeplerle bir şubesinin zabıta baskınına uğradığını söyledi. Bursa’da 400 milyon liraya çiftlik kurduğunu ancak işletme belgesi verilmediğini duyurdu. ‘Kredi ile alsaydım yüz defa batardım’ dedi. Etlerin şubelere merkezden gittiğini ifade etti. Et Balık Kurumu’nun en az eti kendilerine verdiğini anlattı. Domuz eti iddialarına ise ancak videonun sonunda temas etti. Oysa bam teli bu meseleydi. 34 dakikalık videonun bitiminde “Böyle bir şey asla olmadı” dedi. Kimileri ikna olmuş ki kendisine destek verdi, “Köfteci Yusuf konum”lu kampanyalar başlatıldı. İnsanların yerli markalarına sahip çıkması güzel bir şey. Lakin ortada üzerinde düşünülmesi gereken bir tablo var. Köfteci Yusuf, ülkenin en büyük et zinciri konumunda. 285 şubesi var. Devasa çiftlikler kurmuş. 12 bin çalışanı bulunuyor. Yılda 2 milyar dolara yakın ciro yapıyor. Dediklerine göre Türkiye’deki etin 6’da birini tek başına o satıyor. Ancak kriz yönetimini beceremiyor. Basit bir çekimle YouTube’dan meramını anlatmaya çalışan Yusuf Akkaş, “Bunları danışmanlarımızla profesyonel bir şekilde anlatmamız gerekiyor ama bugünlere böyle gelmedik. Kendimiz gibi olarak geldik. Sıradanlaşmak istemiyoruz” diyerek iletişim krizini itiraf etti. Dünyanın köftesini yapan Köfteci Yusuf, kendini anlatamadı. İzahat yapamadı. Şirketini fısıltı gazetesine kurban etti!.. Şimdi elde tutar yollu tek bir dalı var. O da şu: Milyar dolarlık şirket, domuz eti kullanarak kendini niye patlatsın? Bu hayatın akışına ters… Peki ne oldu da rapor yazıldı? Bu sorunun cevabı hâlâ yok. Şirket “kötü niyetli kişilerin sabotajı olabilir” diyor. Olayın bir ayağı da Tarım Bakanlığı tarafında. İnsanlar resmî belgelere rağmen mutmain olamadı. Emniyette ve adliyede bile kumpasların sıradan olduğu bir ülkede, güven problemi yaşanması normal. Devasa bir marka söz konusu olduğu için denetçiler, iki şube ile sınırlı kalmamalı birçok yerden değişik zamanlarda numune almalıydı. Ayrıca Bakanlık analizler nasıl yapılıyor, numuneler nasıl alınıyor, domuz, tırnaklı kalıntısı nasıl tespit ediliyor halka anlatmalı. Yedi ay önce yapılmış analizi de bugün paylaşmamalı!..”      

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment