Lexus’un yeni model haritası belli oldu

0

04.12.2023 13:24Son Güncelleme: 04.12.2023 13:24
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı Lexus, kurulduğu 1989 yılından bu yana teknoloji konusunda öncülük yaparken müşterilerine sürekli olarak yenilikler sunmaya devam ediyor. Elektrifikasyonda da premium otomotiv dünyasında sınırları zorlayan Lexus, tam elektrikli araçları performansı artırmak ve sürüş heyecanını yeniden keşfetmek için kullanıyor. Lexus’un Avrupa’daki büyümesi devam ediyor Lexus bu yıl Avrupa’daki yeni otomobil satışlarının yaklaşık 74 bin adede ulaşmasını öngörüyor. Bu rakam 2022 yılı performansına göre yaklaşık yüze 50’lik bir artış anlamına geliyor ve Lexus’u en hızlı büyüyen premium markalardan biri yapıyor.Yeni konseptler ilgi çekiciLexus büyüme hedefi kapsamında markayı yeni segmentlere taşıyan iki model de tanıttı. Lüks minivan LM ve B SUV modeli LBX, Lexus’un daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacak. LM yolcu konforunu daha önce görülmemiş bir seviyeye yükseltirken, LBX lüks otomobil kalıplarına meydan okuyarak Lexus’un yüksek kalitesini ve sürüş deneyimini farklı bir segmente taşıyacak. Yeni nesil elektrikliler LF-ZL ve LF-ZC konseptleri Lexus, Avrupa’da ilk kez Kenshiki’de gösterdiği LF-ZC ve LF-ZL konsept otomobilleri ile yenilikçi teknolojilerini gösterdi.Lexus LF-ZC ve LF-ZL konsept otomobilleri, Lexus’un yeni mobilite deneyimleri sunmak için elektrifikasyon ve yenilikçi teknolojilerin sunduğu potansiyeli nasıl en üst düzeye çıkarmayı amaçladığını gösteriyor. Lexus LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst) konsepti, 2026 yılında yollara çıkması planlanan üretim versiyonu sedanın ipuçlarını veriyor. Şık tasarımı, düşük ağırlık merkezi, geniş kabini ve işlevselliği bir arada sunan LF-ZC, markanın elektrifikasyon deneyiminden yararlanıyor. Kenshiki’de gösterilen bir diğer konsept olan LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury), mobilitenin, insanların ve toplumun kesintisiz bir şekilde entegre edilebileceği geleceğe bir bakış sunuyor. Modüler mimari konseptiLexus’tan yeni modüler mimari Lexus’un yeni nesil elektrikli araçları, modeli ön, orta ve arka olmak üzere üç parçaya bölen yeni bir modüler yapıya sahip olacak. Bu, daha fazla tasarım özgürlüğü sağlayan sağlayacak bir süreç olan “giga-döküm” sistemi ile mümkün hale getirilecek. Bu arada gövdenin rijitliği artırılarak araç dinamiklerine katkıda bulunacak.Ayrıca batarya teknolojisindeki ilerlemelerin kolayca entegre edilmesine olanak tanıyan yeni mimari gelecekteki geliştirmelere de yanıt verilmesini sağlayacak. Fabrikada, araçların üretim sürecinin her aşamasında otonom olarak hareket edeceği bir montaj hattı kullanılacak. Araç sadece bataryasını, motorunu, tekerleklerini ve kablosuz terminal bileşenlerini kullanarak üretim hattında ilerleyecek. Konveyör bantların üretim hattından çıkarılması, daha esnek fabrika yerleşimlerine olanak tanıyacak, seri üretim için süreyi azaltacak ve yatırım maliyetlerinden de tasarruf sağlayacak.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.