Milyonlarca öğrenciyi ilgilendiriyor! İşte madde madde yeni dönem

0

AKILLI TELEFON DİKKAT DAĞITIYOR/ * Cep telefonu kullanımı: Eğer okul ortamında kullanımı kısıtlanacak bir araç varsa o da akıllı telefonlar olmalı. İnternet ve kamera fonksiyonu ile dikkat bozar, ‘öğrenmeye’ zarar verir. Aile ile iletişim kurması açısından elzem olan telefon, tuşlu ve basit bir donanıma sahipse ‘evet’. Yasak kararı mantıklı uygulanırsa desteklenmesi gereken bir çalışma. * Veli ziyaretlerine kısıtlama: Bu kısıtlamanın birincil amacının öğretmene şiddet vakalarını önlemek olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda öğretmenin molada birden fazla veliyle verimli görüşme yapması olası değil. Ancak ‘veli-öğretmen-öğrenci’ üçgeni kırılmamalı. Basit küçük görüşmeler öğrenci için yaşamsal değişimleri sağlar. Velinin okulun bir bileşeni olduğu unutulmamalı, bu bileşeni okuldan uzaklaştıracak katı kurallar getirilmemeli.ÖĞRETMENDEN ROL ÇALDILAR/ * Sınıf Annesi Uygulaması: ‘Sınıf anneliği’ ihtiyaca binaen üretilmiş ancak mevzuatta yeri olmayan bir kavram. İlkokullarda adaptasyon sürecine yardımcı olurlar. Velilerle öğretmen arasında organizasyonu sağlarlar. Fakat öğretmenden rol çalmamaları gerekir. Burada dengenin şaştığı örnekler gördük. * Kayıt Parası: Eğitim sistemimizde hiçbir yasak dinlemeyen bir tablo var ki bu ‘kayıt parası’ sendromu. MEB kayıt parası konusunda bence haklı bir yasak koyuyorsa okullara da yeterli ödeneği vermeli. Diğer yandan bu konuda okul yöneticileri ve öğretmenlerin öğrenci ve ailelere yönelik ispatlanmış suçları amasız fakatsız cezalandırılmalı. * Sınıf ve Öğretmen Seçimi: Ailenin çocuğuna iyi bir öğretmen talep etmesi doğal. Bence bunun çözümü çok rağbet edilen ilkokul öğretmenlerinin aylık ücretlerine kanıtlanabilir göstergeler olması şartıyla performans ödemesi yapılması. Böylece öğretmen işini zaten iyi yapıyorsa ödüllendirilecek, eksiği olan öğretmen ise talep görenler arasına girmeye çalışacaktır. Öğretmen için performans ödemesi tüm sisteme can suyu olur.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.