Netflix’ten yeni ‘Gizli silah’ devreye giriyor! Küresel düzeyde bir tehdit olan Netflix’ten yeni hamle
ABD merkezli yayın platformu Netflix’in hissesi son 12 ayda yüzde 79 oranında değerlendi. Ancak bu yayıncılık devinin yükselişinin ne kadar süreceği merak konusu. Hisse senedi önemli ölçüde artarken, analistlerin tahminlerinin 38 katı fiyatla işlem gördüğü dönemde, hisselerin gücünün tükenmekte olduğu iddia ediliyor. Şirket, tam olarak bu aşamada gizli silahını devreye almaya hazırlanıyor. Netflix yıllardır büyük bir şok yaşattı. Netflix’in bu hamlesi yeni şoklar yaşatacak cinsten. Netflix’in, YouTube benzeri uygulama içi reklam sunucusunu hayata geçireceği konuşuluyor. Bu reklam sunucuları, reklam verenlerin ve yayıncıların Netflix ile YouTube gibi birçok ücretli platformda reklamları optimize etmelerine, yönetmelerine ve dağıtmalarına imkan tanıyacak. Netflix’in yeni şirket içi reklam sunucusu sayesinde, şirketin hızlı bir şekilde artan reklam payı ve reklam verenler için daha değerli bir iş ortağı haline gelmesi sağlanacak. Son bir yılda geliri yüzde 52 oranında artış gösterdi. Netflix’in üçüncü çeyrek finansal sonuçları, şirketin işlerinin iyi bir seyir izlediğine dair işaretler veriyor. Şirketin değeri 324,6 milyar dolara ulaşırken, geliri bir önceki yıla göre yüzde 15 oranında artırıldı. İşletme geliri bir önceki yıla göre yüzde 52 gibi etkileyici bir oranla 2,9 milyar dolara yükselirken, işletme marjı da yüzde 22’den yüzde 30’a çıkarak önemli bir gelişme kaydetti. Reklam destekli üyelikler ise yüzde 35 oranında büyüme gösterdi. Netflix’in yeni gizli silahı, önümüzdeki aylarda reklam destekli katmanın şirket için daha fazla kazanç sağlamasına olanak tanıyacak. Netflix’in yeni reklam sunucusu bu ay Kanada’da, 2025 yılı itibarıyla da ek pazarlarda hayata geçirilecek.