Sosyal

Ölümü sonrası yeni tartışma: Alain Delon melek mi şeytan mı? İyi bir aktördü ama zalim ve narsistti

‘SAMURAY’LARIN EN YAKIŞIKLISIYDI/ Hürriyet Gazetesi yazarı, sinema eleştirmeni Uğur Vardan: “Sinemanın oyuncular üzerinden yayılan ışıltısının üzerine en çok oturduğu isimdi belki de. Büyülü bir yakışıklılığı vardı ve bu yanıyla, bütün dünyada geçerli bir standarttın öncelikle adresiydi. Çocukluğumdan gençliğime hatta daha sonraki dönemlerime uzanan bir zaman diliminde, biri fiziksel açıdan övülmek istendiğinde “Alain Delon gibi yakışıklı” cümlesi içinde tarif edildiğine defalarca şahitlik etmişimdir.SİNEMANIN ALTIN ÇAĞI SİMGELERİNDEN/ Onu kitleler nezdinde şöhrete kavuşturan ve karizmatik kılan yapımlar, başta Jean-Pierre Melville (özellikle de ‘Le Samouraï’) olmak üzere René Clément ve Jacgues Deray gibi yönetmenlerin çektiği, kendisini suçlular denizinde ayakta durmaya çalışan bir karakter olarak sunduğu filmlerdi. Oysa bu çizgiye ulaşana dek sinema tarihinde yerleri çok derin olan Luchino Visconti (Rocco ve Kardeşleri/ Leopar), Michalengelo Antonioni (Batan Güneş/ L’eclisse), Joseph Losey (Kaderi Arayan Adam/ Monsieur Klein, Meksika’da Cinayet/ Assassination of Trotsky) gibi yönetmenlerin şaheserlerinde de boy göstermişti. Başka bir söyleyişle erken dönemde yeteneğinin farkına varan, onu kendi takımlarına alan, yetiştiren, değerlendiren teknik direktörler vardı ve bu isimlerin öncülüğünde sahaya çıktığında birçok destan yazmıştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir