Otomotivde 2023’ün kazanan ve kaybedenleri belli oldu
08.01.2024 15:34Son Güncelleme: 08.01.2024 15:34
Haber Kaynağı: Mehmet Ali KantarcıODMD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, bu yıl 14. kez düzenlenen Satış ve İletişim Ödülleri, ODMD Gladyatörleri’ne katılan tüm adayları tebrik ederken, 2023 yılı değerlendirmesini ve sektörün 2024 beklentilerini de paylaştı; “2023, inişli çıkışlı ve oldukça farklı bir yıl oldu. Yıllardır bu pazarın 1 milyon adedin üzerine ulaşmasını bekledik. Son 3,5 yıl boyunca; önce pandemi, arkasından gerçekleşen deprem felaketi, ekonomik zorluklar gibi tüm dünyada çeşitli olumsuzluklar yaşadık. Ancak bu yıl içerisinde, 1 milyon rakamını aşacağımızı görmeye başlamıştık. 2023 yılında, geçtiğimiz yıla göre otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yıla göre yüzde 57,4 artarak, 1 milyon 232 bin 635 adetle kapandı. Ağır vasıtaların henüz açıklanmayan bilgilerini de dahil ettiğimizde, yaklaşık olarak 1 milyon 285 bin toplam pazar büyüklüğünün oluştuğunu ifade edebiliriz.”En fazla büyüyenlerToplam 20 dalda ödül verildi. -İletişim Ödülleri kategorisinde halka açık kategorilerde adaylar; Yılın TV Uygulaması, Yılın Dergi Uygulaması, Yılın Dijital Deneyim Uygulaması, Yılın Sosyal Medya Uygulaması, Yılın Gazete Uygulaması, Yılın Radyo Uygulaması, Yılın Outdoor Uygulaması dallarında verilen oylar ile ilk 5 içine girmeye çalıştılar. Törende 2023 yılı 2. el araç ilanı verilerine göre Segmentler içerisinde en çok ilgi gören marka ve modellere de ödüllerini takdim etti. Bu ödüllerin yanı sıra gecede Jüri Özel Ödülü de sahibini bulduEN ÇOK SATANLAREn Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: CITROEN
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: MG
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: FIAT Fiorino
En Çok Satılan Otomobil Modeli: FIAT Egea
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: FORD
En Çok Satılan Otomobil Markası: FIAT
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: FIATİLETİŞİM ÖDÜLLERİYılın Dergi Uygulaması: FORD – Ford Türkiye İkinci El Dergi İlanları
Yılın Radyo Uygulaması: FORD – Ford Türkiye Radyo Projesi
Yılın Outdoor Uygulaması: KIA – EV6 Özel Billboard Uygulaması
Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: BMW – BMW Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi – CDP Entegrasyonu
Yılın Gazete Uygulaması: CHERY – Chery – Sınıfının Büyüğü
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: BMW – BMW Pop-Up Store, Mandarin Oriental Bodrum
Yılın Sosyal Medya Uygulaması: CUPRA – CUPRA x FireFlux İş Birliği
Yılın TV Uygulaması: FIAT – Fiat 500e Lansman Filmi
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: TOYOTA – Engelliler Günü Özel İletişim ( Beyaz Baston ve Web Sitesi Simülasyonu Uygulaması)
Yılın Sürdürülebilirlik Projesi: MERCEDES-BENZ TÜRK – Mercedes-Benz Türk Her Kızımız Bir Yıldız
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: PEUGEOT – Peugeot 408 – Her Açıdan Göz Alıcı
Yılın Jüri Özel Ödülü: Mercedes-Benz Perakendenin Fijital Dönüşümü
Yılın Basın Lansmanı: Renault Austral Gökçeada Lansmanı