Pazarkule-Edirne-Tem bağlantı yolu açıldı! Bakan Uraloğlu açıkladı: Toplam 49,5 milyon lira tasarruf edilecek
EDİRNE’NİN ULAŞIM VE İLETİŞİM ALTYAPISINA 50 MİLYAR LİRA YATIRIM
Edirne’nin 92 yıl boyunca Osmanlı İmparatorluğu’na başkentlik yaptığını anımsatan Bakan Uraloğlu, “450 yıldır Selimiye Cami’ni bağrında taşıyor. AK Parti Hükümetleri nezdinde Edirne’nin çok ayrı bir yeri var. Bildiğiniz üzere Anadolu’yu Avrupa’ya bağlayan yol güzergahları üzerinde bulunan ve coğrafyasında farklı kültürleri harmanlayan Edirne; jeopolitik konumu, transit taşımacılıktaki önemi ve organize sanayi bölgeleri ile de her geçen gün gelişiyor.” dedi.
Edirne’nin TEM Otoyolu ve Devlet Yolları ile Pazarkule Sınır Kapısı üzerinden Yunanistan’a, Kapıkule Sınır Kapısı üzerinden Bulgaristan’a giden uluslararası karayolu güzergahları üzerinde yer aldığını belirten Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bu nedenle Edirne’nin ulaşım ağını modernize etmek ve iletişim altyapısını güçlendirmek adına kapsamlı bir yatırım programı başlattık. Edirne’nin ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 50 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 2002 yılında 70 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 277 kilometreye yükselttik, 264 kilometre olan BSK kaplamalı yol uzunluğunu ise 613 kilometreye çıkardık. Malkara Ayrımı-İpsala-Hudut Kapısı Yolu’nu bölünmüş yol olarak trafiğe açtık. Keşan-Korudağı-Gelibolu projesini bölünmüş yol olarak bitirdik.”
Uraloğlu ayrıca, Edirne–Kırklareli Yolu, Keşan–Enez Yolu, Tarihi Uzunköprü’nün Restorasyonu, Oğulpaşa Köprüsü Yapımı gibi 5 karayolu projesinin yapımına da devam ettiklerini belirtti.
PAZARKULE-EDİRNE-TEM BAĞLANTI YOLU 7,6 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA
Edirne’de hayata geçirilen en önemli projelerden birinin de sıfırdan inşa edilen Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Yolumuzu; toplam 7,6 kilometre uzunluğunda, 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ettik. Proje kapsamında; toplamda 3 bin 473 metre uzunluğa ulaşan; Dr. Mehmet Müezzinoğlu ve Yıldırım Beyazıt Köprüleri ile K4-K5 Üstgeçit Köprüleri ve Tunca İkileme Köprüsü’nü de inşa ettik.” dedi.
Uraloğlu, yol sayesinde, Yunanistan ile Türkiye’yi birbirine yakınlaştıracak ikinci bir geçiş noktası konumuna getirilmesi planlanan Pazarkule Sınır Kapısı’nın direkt olarak TEM Otoyolu’na yüksek standartlı bağlantısının sağlandığını söyledi. Uraloğlu, “Gazimihal ve Yıldırım Kavşakları ile Edirne’nin batısındaki yeni yerleşim alanlarının TEM Otoyolu’na ve şehir içine ulaşımlarını güvenli bir şekilde tesis ettik. Edirne civarındaki sanayi tesislerinin ihracat ve ithalat imkanlarını arttırdık.” şeklinde konuştu.
YILLIK TOPLAM 49,5 MİLYON LİRA TASARRUF
Proje ile Karaağaç – Edirne arasındaki tarihi köprüler nedeniyle izin verilmeyen ağır taşıt trafiğine alternatif bir geçiş sağladıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolumuz sayesinde zamandan 40 milyon lira, akaryakıttan 9,5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 49,5 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 598 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.” açıklamasında bulundu.