Pegasus’ta bilet fiyatlandırmasında yeni dönem

0

Bloomberg HT’de Gündem Teknoloji programına konuk olan Pegasus Havayolları CTO’su Barış Fındık, akıllı sistemlerin havayolları şirketlerini dönüştürücü etkisini “Havacılık sektöründe, operasyonel verimlilikle yani yolculara uygun fiyatlı bilet sunabilen ve iyi bir uçuş, müşteri deneyimi sağlayabilen teknolojilerden yararlanıyoruz. Dijitalleşme sadece bilgi işlem departmanlarının taşıyabileceği bir yük değil. Bilgi işlem departmanlarına düşen önemli bir misyon var ancak örneğin, dans edebilmek için bile iki kişi gerekli yani dijitalleşmede de tüm yöneticilerden aşağı doğru inen bir vizyon olduğunda sistem çalışıyor. Teknolojinin, sosyal adaptasyonla şirket çalışanlarına entegre edilmesi, verimlilikle maliyetleri aşağı çekebilme, müşteri deneyimini artırabilme ile geri dönmesi lazım” şeklinde özetledi. Üretken yapay zekanın müşteri deneyimini artırma noktasında etkisini ise Pegasus CTO’su “Uzun zamandır yapay zeka kullanıyoruz. Satışı, kaynak ihtiyaçlarını tahmin etme yani tahminleme ile geleneksel yapay zekadan yaratıcı yapay zekayı artık işimize adapte ettik. Müşterilerimiz seyahatlerini ChatGPT ile planlayabiliyor. Örneğin şöyle bir bütçeyle, bir kış seyahati yapmak istediğinizi söylediğinizde yapay zeka müşterilere optimum bilet fiyatları ile seyahat alternatifleri sunuyor. Görsel işleme teknolojisi ile uçağa her uçuş öncesi yapılan yiyecek içecek önceden elle sayılırdı şimdi görsel işleme teknolojisi ile bu saniyeler içerisinde yapılıyor. Böylelikle uçuş öncesi uçağın kalkış öncesi operasyonel süreci minimum süreye çekebiliyoruz. Yapay zeka ile müşterilerimiz için kişiselleştirilmiş kampanyalar hazırlanıyor.” dedi. Barış Fındık biletleme sürecine dair. “Üretken yapay zeka ile fiyatlamada yüzde 30’a varan indirim yapabiliyoruz. Havacılık şirketi olarak iyi bir planlama ve optimizasyonla tüm biletleme süreçlerini yapıyoruz. Bilet fiyatlarını yapay zeka ile dinamik fiyatlama ile ayarlıyoruz. Yani uçak doldukça koltuk fiyatları artar ancak biz, geç bilet alanlar için de optimum bir bilet fiyatlaması sistemi ile çalışıyoruz. Yapay zeka algoritmaları ile uçağın doluluk oranını en yüksek tutmak için dinamik algoritmalar uçağın doluluğunu tahmin ediyor ve ona göre her uçuş için bilet fiyatlaması ayarlanıyor. Biz de anlık doluluk tahminlemelerine göre bilet fiyatları belirleniyor.” bilgisini verdi. Pegasus Havayolları ABD’nin San Francisco şehrinde, Teknoloji İnovasyon Merkezini kurdu. Pegasus CTO’su, merkezin faaliyetlerini şeklinde anlattı.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.