Reklam Kurulu’ndan ‘gramaj oyunu’na sıkı takip!

0

Kurul, ambalajlı ürünlerde adet, uzunluk, hacim gibi içeriklerde yapılan değişikliklerin, değişmemiş gibi gösterildiği yanıltıcı tanıtımları denetliyor.Gıda ürünlerinin ambalajları, ilgili yönetmelikler doğrultusunda “reklam mecrası” olarak kabul ediliyor ve üzerlerindeki her ifade ile görsel “ticari reklam” niteliği taşıyor. Reklam Kurulu, tüketici şikayetleri, rakip firmaların başvuruları ve kendi yaptığı denetimlerle bu ürünleri inceliyor.Denetimlerde, gıda mevzuatına aykırı sağlık beyanları içeren, katkı maddesi olmasına rağmen “katkısız” izlenimi veren, “hakiki”, “gerçek” gibi abartılı ifadeler kullanan ve işlenmiş gıdalarda “doğal” ibaresine yer veren firmalar mercek altına alınıyor. Ayrıca, çocukların ilgisini çekecek şekilde ambalajlanan, aşırı tüketimi tavsiye edilmeyen gıdalar ya da kamuoyunda saygınlığı olan kurumların onayını ima eden logolar kullanan firmalara çeşitli yaptırımlar uygulanıyor.Tüketiciler, ambalaj ve etiket bilgilerini dikkatlice incelemeleri ve şüpheli durumlarda ilgili kurumlara başvurmaları konusunda uyarıldı. Şikayetler yazılı olarak veya e-Devlet üzerinden çevrim içi yapılabiliyor. Mevzuata aykırı her bir reklam için 54 bin 987 lira, haksız ticari uygulamalar için ise 550 bin 59 lira idari para cezası uygulanıyor.Bu yıl ambalajlı ürün tanıtımlarına yönelik 22 dosya incelenirken, yanıltıcı olduğu tespit edilen 17 dosyadan 14’üne durdurma cezası verildi. Ayrıca, 3 dosya hem durdurma hem de toplam 660 bin 33 lira idari para cezası aldı.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment