Rötar yapan havayolu şirketlerinin yolcuya tazminat ödemesi Resmi Gazete’de
Havayolu şirketleriyle ilgili yeni bir karar alındı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte yaptığı değişiklikle birlikte rötar yapan havayolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek.Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’in (SHY-YOLCU) 3’üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendindeki değişiklik resmi gazetede yayımlandı.3 SAAT SINIRIYayımlanan değişikliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle tehir edilmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde, havayolu şirketi belirlenen ücretleri yolcuya ödeyecek.600 EUROYA KADAR TAZMİNAT ÖDENECEKBuna göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 euro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 euro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 euro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 euro, tazminat tutarı belirlendi.Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRSON DAKİKA! Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz’dan ‘asgari ücret’ açıklamasıHaberi GörüntüleİLGİNİZİ ÇEKEBİLİRSuriyeli muhaliflerden Esad’ın askerleri için flaş kararHaberi Görüntüle