Sinema ve dizi sektörünün tekeli Ayşe Barım ve kurgu ilişkilerin perde arkası

0


Oyuncu Burcu Biricik’in paylaşımı (Takvim.com.tr)DESTEK DEĞİL KÖSTEK OLUYORLAR Oyuncu Burcu Biricik ise, tekelleşme yüzünden mesleğini icra etmek isteyen yetenekli gençlere fırsat tanınmadığının altını çizdi. Sosyal meydadan yaptığı paylaşımda sistemi eleştiren Biricik, “Ahh biz… Niye böyleyiz biz ?? Şuan sektördeki tekelleşmeyi, nasıl domine edildiğini, mesleki etiği ahlakı, bu kocaaa sektörde var olmaya nefes almaya mesleğini icra etmeye çalışan fakat bir türlü fırsat yaratılmayan yaratılmadığı gibi köstek de olunan onlarca yetenekli (genel) sektör insanını, o koca pastanın dilimlerini sürekli olarak kimlerin paylaştığını konuşmamız gerekirken biz yine magazin çukuruna düştük.” dedi.KÜLTÜREL HEGEMONYA MI, EKONOMİK TEKEL Mİ?Ünlü isimlerin deşifre ettiği sektördeki bu yapı, yıllardır kültürel hegemonya eleştirileriyle de gündeme geliyor. Ancak son skandal, sanat dünyasındaki bu düzenin aslında ekonomik çıkarlar ve manipülasyon üzerine kurulu bir sistem olduğunu ortaya koydu. Oyuncuların reklam gelirlerinden sponsorluklara kadar kazançlarının büyük bir kısmı, sistem içinde belirli bir paylaşım düzenine göre aktarılıyor.SANAT DÜNYASININ KURGU YAŞAMIAyrıca, toplum mühendisliği boyutuyla da dikkat çeken bu yapı, sanat dünyasının gerçek yaşamında da bir kurgunun hakim olduğunu gösteriyor. Sistem dışına itilmiş sanatçıların itirafları, sektörün içinde dönen oyunları ve manipülasyonları gün yüzüne çıkarıyor.SAHTE İLİŞKİLERSanat dünyasında ortaya çıkan bu skandal, sadece sektör içindeki aktörleri değil, geniş toplum kitlelerini de etkileyen bir sistemin sorgulanmasına neden oldu. Toplum, yıllardır izlediği dizilerin ve sanatçıların arkasındaki gerçeklerin de bir kurgu olduğunu öğrenmiş durumda.Pelin Özkan (Sosyal medya)SANAT DÜNYASINDA AYŞE BARIM ETKİSİSistemin “kaptanı” olarak görülen Ayşe Barım, ID İletişim adlı menajerlik ajansının sahibi ve sanat camiasında uzun süredir etkili bir figür. Gezi Olayları’ndan bu yana sanatçıları organize etmek, yönlendirmek ve kamuoyu oluşturmak konusunda oynadığı rolle dikkat çekiyor. Rekabet Kurumu’nun başlattığı soruşturma sonrasında Barım’ın ve ID İletişim’in sektördeki rolü daha fazla tartışılacak gibi görünüyor. Türkiye’nin en popüler isimlerinin menajerliğini üstlenen Barım’ın sahibi olduğu ajans Serenay Sarıkaya, Aslı Enver, Cansu Dere, Halit Ergenç, Merve Dizdar gibi ünlülerin yanı sıra Hazal Kaya ve Ali Atay gibi isimlerle çalışıyor.İddialar arasında Barım’ın, ajansına bağlı oyuncuları ve sanatçıları nasıl ünlü ettiği, nasıl yönlendirdiği ve bu kişilerin siyasi olaylar sırasında nasıl kullanıldığı yer alıyor. Bu sistem, sanatçıların birer sembol haline getirilip kitlelere yönelik manipülasyonlarda araçsallaştırılmasına dayanıyor.GEZİ OLAYLARI VE PELİN ÖZKAN’IN ROLÜ2013 Mayıs’ında Gezi Olayları sırasında, Ayşe Barım’ın sanatçılarla yürüttüğü çalışmanın arkasındaki ikinci ismin Pelin Özkan olduğu iddia ediliyor. Özkan, MediaCat dergisinin sahibi olarak, reklam, iletişim ve PR dünyasında büyük bir güce sahipti. Gezi’yi “sivil bir olay” olarak göstermek için ajanslarını sürece dahil etti ve fikirleri markalaştırarak “Gezi için Yaratıcı Fikirler” kampanyasını başlattı.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

File not found.