Sosyal

Tapuda yeni dönem başlıyor: Güvenlik artırılacak – Son Haberler

nternet üzerinden yapılan tapu işlemlerine ek güvenlik getiriliyor.  Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı “Türkiye Tapu” uygulaması için hazırlıklarını sürdürüyor.TRT Haber’in haberine göre, uygulamanın 2024 sonunda devreye girmesi planlanıyor. Hedef, tapuda şeffaflık ve güvenliğin artırılması. İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRYeni yıl öncesi araç almak isteyenler dikkat: Fiyatlar maliyetin altına indi!Haberi GörüntüleUygulamayı kullanacak kişilerden mobil veya elektronik imza istenecek.  Süreç, kişi ve mekana bağlı olmadan yürütülebilecek. Tapu işlemleri, hızlı ve pratik bir şekilde tamamlanabilecek.Uygulamanın devreye alınmasıyla; tapuda sorgulama, harç bedeli hesaplama, başvuru, iptal ve devir işlemlerinin yapılması hedefleniyor. Ayrıca tapu bağışlama, ipotek ve terkin işlemleri de uygulama kapsamında. İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRBakan Bolat’tan konut ve araç fiyatlarına ilişkin açıklama!Haberi GörüntüleTAŞINMAZ SATIŞ İŞLEMLERİ İÇİN NOTER UYGULAMASI BAŞLATILMIŞTI Taşınmaz satış sözleşmelerinin tapu müdürlüklerinin yanı sıra noterliklerde de yapılmasına yönelik uygulama ülke genelinde geçtiğimiz günlerde başlatılmıştı.Taşınmazını satmak isteyen kişi, Türkiye Noterler Birliğinin internet sitesindeki e-Başvuru sistemi üzerinden işlem yapmak istediği noterliği seçerek başvuruda bulunacak.Noterlik tarafından, başvuranın taşınmazın hak sahibi olduğunun tespitinin ardından başvuru kabul edilerek işlem başlatılacak.Başvurunun kabulüyle noter tarafından taşınmazla ilgili tapu kayıtları incelenecek, satış yapmaya engel durum olup olmadığı kontrol edilecek.SÖZLEŞMELER NOTER HUZURUNDA İMZALANACAK Taşınmazın satışına engel durum bulunmadığının belirlenmesiyle gerekli harç ve tapu döner sermaye hizmet bedelinin ödenmesi için ilgililerin cep telefonlarına mesaj gönderilecek.Harç ve masrafların ödenmesinin ardından taraflar düzenlenen taşınmaz satış sözleşmesini imzalamak üzere noterliğe davet edilecek.Sözleşmeler noter huzurunda alıcı ve satıcı tarafından imzalanacak. İmzalanan sözleşmeler sisteme kaydedilecek. Bunun ardından da sözleşmelerin Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemine elektronik ortamda gönderilmesiyle taşınmaz, tapu kütüğüne tescil edilecek.Taşınmazın devri gerçekleştikten sonra düzenlenecek tapu ve diğer belgeler noter tarafından teslim edilecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir