Türkiyede dövme alüminyum jant üretecek
KAYNAKMehmet Ali KantarcıTürkiye’de Maxion İnci Jant Grubu’nun Manisa tesisinde üretilecek bu yeni dövme alüminyum jantlar, Maxion’un ticari araç ürün portföyünü tamamlayarak pazardaki lider konumunu daha da güçlendirecek. Maxion Wheels CEO’su Pieter Klinkers, şirketin uzmanlığını vurgulayarak, “Yeni dövme alüminyum jantlarımız, pazar lideri kamyon jant ürün gamımızı tamamlıyor ve ticari araç müşterilerimiz için güçlü ve güvenilir bir ortak olarak konumumuzu daha da pekiştiriyor.Jant tasarımı, mühendisliği ve üretimi konusundaki derin uzmanlığımızla, kamyon, treyler, otobüs ve tanker OEM’lerinin yanı sıra değişim pazarı müşterilerinin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayacak kapsamlı ve yenilikçi bir ürün yelpazesi sunmaya hazırız” dedi. Maxion İnci Jant Grubu, 2022 yılında yaptığı stratejik hamleyle, çelik kamyon jant portföyünü dövme alüminyum jantları da kapsayacak şekilde genişletmek için Manisa’daki tesisine 150 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirdi. Maxion İnci Jant Grubu’nun 20 bin metrekarelik alandaki bu yeni fabrikasının yapım çalışmaları tamamlanma aşamasına gelirken, tesis son teknoloji ekipmanlarla donatıldı.
Yüksek dayanıklılık varMaxion İnci ve Maxion Jantaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Zaim, Türkiye’de üretilen yenilikçi ürünlerini global pazara sunmaktan gurur duyduklarını belirterek, “Maxion İnci Jant Grubu olarak, Türk otomotiv sektörünün küresel çapta etki yaratan lider şirketlerinden biri olmaya devam ediyoruz. Fuarda dövme alüminyum jantlarımızın tanıtılmasıyla, Maxion Wheels ile olan ortaklığımızın daha da güçlenmesinden büyük bir heyecan duyuyoruz. Yeni fabrika, ortak vizyonumuzun ve mükemmellik taahhüdümüzün bir göstergesi.Müşterilerimize üstün kalite ve performans sunma kararlılığımızı vurgularken, ticari araç endüstrisinin geleceğine yön vermek için heyecanla çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi. Maxion İnci Jant Grubu’nun Manisa tesisinde ilk aşamada yılda yaklaşık 350 bin dövme alüminyum jant üretilmesi hedefleniyor. Seri üretimin 2025’in ikinci yarısında başlaması planlanırken üretim kapasitesinin önümüzdeki yıllarda iki katına çıkarılma potansiyeli bulunuyor. Üretilecek ilk ürün grubu, en çok talep gören jant boyutlarını ve üç farklı yüzey seviyesini içerecek. Ayrıca en yüksek dayanıklılık ve görünüm standartlarını karşılayacak şekilde üretim gerçekleştirilecek.