VW’den elektrikli sedan geldi – Otomobil Haberleri
KAYNAKMehmet Ali KantarcıYaklaşık beş metre (4,96 metre) uzunluğuyla dikkat çeken, Volkswagen’in üst orta sınıfta yer alan ilk küresel elektrikli modeli ID.7, Pro S donanım seviyesiyle satışa çıktı. Volkswagen’in bugüne kadar geliştirdiği en uzun menzilli elektrikli otomobil olan ID.7, markanın güçlü sedan mirasını, üst düzey teknolojiler ve elektrikli mobilite vizyonuyla birleştiriyor. ID.7, premium ekipmanları ve üst düzey sürüş dinamikleri ile hem konforlu bir aile aracı hem de adeta bir spor otomobil karakterine sahip. Ayrıca, iç mekânda premium malzeme kullanımı konusunda da oldukça cömert olan ID.7’de vegan ve sürdürülebilir materyaller, markanın geleceğe bakış açısını vurguluyor.
Uzun Menzil ve Yüksek Verimlilik İçin ID.7, tamamen elektrikli ID. Model Ailesinin tasarım dilini takip ediyor. Bu premium sedanın kendine has özellikleri arasında hem enerji tüketimini azaltmaya hem de menzili artırmaya yardımcı olan aerodinamik ön bölüm ve tavan tasarımı yer alıyor. Ön tarafta bulunan hava girişleri, havayı aracın yanlarından arkaya doğru yönlendiriyor. Böylece aracın yan taraflarında, türbülansı azaltan bir hava perdesi oluşturuyor. 0,23 Cd’lik değeriyle Volkswagen’in bugüne kadar ürettiği seri üretim modelleri arasında en düşük sürtünme katsayısına sahip olan ID.7, sınıfının en verimli ve en yüksek menzilli elektrikli modeli. ID.7, WLTP verisine göre 697 kilometre birleşik, 844 kilometre de şehir içi menzil sunuyor.
Yeni Güçlü ve Verimli Aktarma SistemiID.7, Modüler Elektrikli Araç Platformu “MEB” sayesinde verimlilikte yeni standartlar belirliyor. Tamamen yeni, yüksek verimli bir güç-aktarma nesline sahip ID.7’nin 210 kW’lık (286 PS) APP550 olarak adlandırılan elektrikli motor ünitesi, 545 Nm maksimum tork değeri ile yüksek çekiş gücü ve verimlilik sunuyor. APP550 üç fazlı sabit mıknatıslı senkron motor, bu verimliliği sağlarken iki kademeli tek vitesli dişli kutusu ve invertör (güç ve kontrol elektroniğinden) destek alıyor. ID.7’deki termal kararlılık yeni bir invertör nesli tarafından güvence altına alınırken, daha yüksek termal yük kapasitesi, yeni aktarma sisteminin artan verimliliğine katkıda bulunan temel bir faktör olarak çıkıyor. Sistemde kullanılan çok sayıda dişli kutusu bileşeni de sürtünme açısından optimize edilmiş ve güçlendirilmiş.
Geniş İç Mekan4.96 metre uzunluğundaki ID.7, modern ve esnek üretim platformu olan Volkswagen’in Modüler Elektrikli Araç Platformu “MEB” sayesinde, alan kullanımını hem insanlar hem de teknoloji için tamamen kullanıcı odaklı bir şekilde yeniden tanımlıyor. 2.97 m uzunluğundaki aks mesafesi sayesinde ID.7, iç mekânda bir üst segmentte yer alan sedan modeller kadar geniş bir yaşam alanı sunuyor. Arka koltuk sırtlıklarının pozisyonuna göre de bagaj hacmi 532 ile 1.586 litre arasında değişebiliyor. ID.7, Türkiye’de 210 kW (286 PS) güce ve arkadan itiş özelliğine sahip Pro S versiyonu ile müşterilerle buluşuyor. ID.7 Pro S, 86 kWh net batarya kapasitesine sahip olup, WLTP birleşik çevrimine göre 697 km elektrikli menzil sunuyor.Şehir içi kullanımda ise bu menzil 844 km’ye kadar çıkabiliyor. Ayrıca, ID.7, 11 kW’lık AC şarj cihazlarıyla şarj edilebileceği gibi, DC hızlı şarj istasyonlarında 200 kW’a varan maksimum şarj hızıyla oldukça hızlı enerji çekerek, yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 26 dakikada şarj edilebiliyor. Araç yoldayken şarj ve termal yönetim işlevi sayesinde bataryanın bir sonraki DC şarj durağından önce ideal şarj ısısına erişmesi sağlanarak, bu yüksek hızlı şarj işlemi için ön hazırlık yapılıyor. Bu özellik, kışın şarj sürelerini ciddi oranda azaltabiliyor.