Zengin Amerikalılar ile Uzak Doğulular hedefte! Özel tanıtımlar, hava yolu şirketleriyle kampanyalar yapılacak
Turizm Bakanlığı, ABD seçim kampanyaları süresince İstanbul özelinde Türkiye tanıtımları yaptı.EMRAH ÖZCAN ANKARA – Turizmi Türkiye için deniz-kum-güneş üçlüsünden çıkarıp tarih, kültür ve sanatla zenginleştiren Kültür ve Turizm Bakanlığı, dünyada yeni ülkelerde yeni hedefler için kolları sıvadı.ABD seçimlerindeki kampanyaları Türkiye için turizm tanıtım fırsatına dönüştüren bakanlık, ABD’li zengin turistlerle Uzak Doğu başta olmak üzere turist potansiyeli yüksek ülkelerde yeni tanıtım çalışmaları yapacak. Amerika pazarı için hava yolu şirketleriyle ortak bütçeli olarak tanıtım projeleri başlatılacak, öncelikli hedef yüksek gelir grupları olacak. ‘Go Türkiye’ markası altında yeni temalar ve varış noktaları geliştirilecek. Bu aşamada iç turizme yönelik paylaşımlar yapan hesapların takipçi sayısını artırmak amacıyla çalışmalar yoğunlaştırılacak.HEDEF 5 MİLYON AMERİKALI VE ÇİNLİÇin’den 600 bin turist beklenirken, bu sayının 2,5 milyona çıkarılması hedefleniyor. Amerika’dan ise 2021’de 371 bin 759, 2022’de 1 milyon 13 bin 478, 2023’te 1 milyon 334 bin 337 turisti ağırlayan Türkiye, bu yıl 1 milyon 500 bin turist beklerken, bu sayıyı önümüzdeki yıllarda 2 milyon 500 bine çıkarmayı hedefliyor. Yüksek harcama potansiyeli olan turist gruplarının sayısının yanı sıra ülkede kalma zamanının artırılması da hedefler arasında. Bu kapsamda turizm çeşitlemesi öncelikli olacak. Kış turizminin sürdürülebilir gelişiminin sağlanması için Uludağ Alan Planı çalışması tamamlanacak.4 ÜCRETSİZ PLAJBakanlık, Antalya, Aydın, Muğla ve İzmir illerinde dört ücretsiz halk plajı yapacak. Bingöl Haserek Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi, Antalya Kaş Kalkan Kıyı Bandı Turizm Alanı, Güney Antalya Turizm Alanı Adrasan Yerleşmesi Planlama çalışmaları yürütülecek. Kültürel yolculuk rotalarının sayısı 15’e çıkarılarak, ziyaretçi kalış süresinin ve harcamalarının artırılması sağlanacak.