En ‘temel’den Türkiye tanıtımı! Örnek çalışma – En Son Haberler
ALEYNA SEVİM / İstanbul – Türkiye’nin yurt dışındaki görünürlüğünü arttırmak adına yurt dışındaki altyapı kulüpleriyle sponsorluk anlaşmaları imzalamaya başlayan Gürkaynak, Londra’daki alt yapı kulübü Foxes FC’nin formalarının göğüs kısmına “Visit Türkiye” (Türkiye’yi ziyaret et) yazdırdı. Aynı reklamları; Londra, Paris, Roma, Berlian ve Madrid’deki kalabalık alt yapı kulüplerine de vereceğini açıklayan Dr. Gürkaynak, sponsorluğunun detaylarını Milliyet’e anlattı.
Foxes FC’nin Londra’daki en köklü ve kalabalık altyapı futbol kulüplerinden biri olduğunu belirten Gürkaynak “Onlara forma göğüs reklamı sponsoru oldum ve o alana ‘Visit Türkiye’ logosu dizayn ettirerek koydurdum. Üç sene boyunca Londra’daki parklarda, bahçelerde, stadyumlarda, evlerde, yüzlerce çocuk formalarında bu ibareli logoyla cıvıl cıvıl olacaklar. Ağaç yaşken eğilir diye düşünüyorum. Kendileri, aileleri, onları görenler, maçtaki rakipleri, ‘Türkiye’ye gitsek ya’ diyecekler, diye umuyorum. Turkey demek yerine ‘Türkiye’ demeyi öğrenecekler ve bu ülkeyi çocukluklarındaki pozitif hatıralarla özdeşleştirecekler” dedi.
Dört kent daha
Gürkaynak, sponsorluğun Türkiye’nin görünürlüğünü artırmayı amaçladığını ifade etti: “Bu sponsorluğun, Türkiye’nin algı ve imajına katkı sağlayacağını, yurt dışındaki çocukların, gençlerin ve onların ailelerinin aklına Türkiye’yi olumlu bir bağlamda getireceğini düşünüyorum. Turizmi desteklemek ve bu arada ‘Turkey’ kelimesi yerine ‘Türkiye’ kelimesinin kullanımını özendirmek için dizayn ettirdigim ‘Visit Türkiye’ logosunu, çeşitli Avrupa şehirlerindeki en köklü ve kalabalık futbol altyapı kulüpleri, formalarının göğüs kısmında taşımış olacak. Seçtiğim diğer şehirler olan Paris, Roma, Madrid ve Berlin’de de 2025 sonuna dek uygulamaya geçilmiş olur. Bu bireysel projeme o şehirlerdeki Junior Premier League muadili en üst kalibredeki liglerin kendilerine de ‘Visit Türkiye’ ibaresiyle sponsor olma konusunu dahil ediyorum.”