İş dünyası ve kamu temsilcileri Sürdürülebilir Yüzyıl Zirvesi’nde Turkuvaz Medya’da buluştu: Türkiye 5.5G’ye geçiyor! Bakan Yardımcısı tarih vererek duyurdu
Belgesel için yola çıkarken önce İngiltere’deki laboratuvarlarla fikir alışverişinde bulunduğunu söyleyen Düzyatan, “Bize burada söylenen temel unsur; Uzak Asya’da bir kirlilik sorunu olduğuydu. Bu belgeseli çekmek bizim açımızdan da kolay olmadı. Zira Avrupa ve ABD’nin çöplerini yolladığı ülkelere röportaj yapmaya gittiğimizde bize bu ülkelerin şirketleri büyük zorluklar çıkardı. Ben belgesele başladığım zaman neredeyse dünyayı gezdik. O sebeple süreç biraz zaman aldı. Belgesel çekimi döneminde de özellikle mikro plastikleri inceledik ve burada gördüğümüz şey bu plastiklerin dönüştürülemediğiydi. Şu an suyu filtreleyerek arıtan sistemler yavaş yavaş hayata geçse de ilk zamanlar bu plastikleri temizleyecek bir teknoloji de yoktu. Benim bu belgeseli çekme amacım toplumu bilinçlendirip daha yaşanılabilir bir gelecek kurma fikrine sahip insanlar yetiştirmekti. O yüzden çocuklarımızı atıklardan uzak tutacak bilinçte yetiştirmemiz gerekiyor” dedi.
“2026 YILINDA 5G’YE GEÇMEYİ PLANLIYORUZ”
Turkuvaz Medya Grubu’na bağlı INBUSINESS Dergisi tarafından düzenlenen II. Sürdürülebilir Yüzyıl Zirvesi’ne katılan T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, Türkiye’nin 2026 yılında 5.5G’ye geçeceğini söyledi. Sayan, Türkiye’nin sosyal medya ile ilgili yasal düzenlemeyi yapan ilk ülkelerden olduğuna da değindi.
Turkuvaz Medya Grubu’nun aylık ekonomi dergisi INBUSINESS tarafından düzenlenen II. Sürdürülebilir Yüzyıl Zirvesi’nin özel oturumuna T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, İletişim Başkanlığı öncülüğünde yapılan çalışmalar ışığında 2026 yılında 5.5G’ye geçmenin planlandığı söyledi.
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI BAKAN YARDIMCISI DR. ÖMER FATİH SAYAN
Sosyal medyanın en büyük özelliği kendi içinde çok önemli bir data barındırması olduğunu ve datanın elde edilmesi için büyük bir savaş verildiğini belirten Dr. Ömer Fatih Sayan, “Sosyal medya ile ilgili yasal düzenlemeyi ilk yapan ülkelerden biriyiz. Sosyal medyanın belirli kuralları olması gerektiğini savunup günlük hayatta uyulan kurallara göre bir yasal düzenleme yaptık. Ancak sosyal medya siteleri biz zorlamadıkça ülkemizdeki yasal düzenlemelere uymak istemiyorlar” dedi.
Şeffaflığın sağlanması için yasal çerçevenin çizildiğini belirten Sayan, “Kriz anlarında şirketlerle diyalog başlatabilmek ve orada muhatap bulabilmek açısından yasal düzenlemeler çok büyük önem taşımaktadır. Bu yasalara uymayan şirketlere, hukukun el verdiği ölçüde gerekli işlemler yapılabilmelidir” dedi.
Güvenli internet kavramının tabana yayılmasını hedeflediklerini belirten Dr. Ömer Fatih Sayan, “Başta çocuklar olmak üzere hem ebeveynler hem de 45 milyon sosyal medya kullanıcısı için güvenli bir internet deneyimi yaşamalarını hedefliyoruz” dedi.