Lider olmaya aday! Kaplan: Yeni 5008 satışlarından elektriklinin payı yüzde 25 olacak!
PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, geçtiğimiz günlerde düzenlenen yeni PEUGEOT 5008’in tanıtım toplantısında, markanın 2024 yılı hedeflerine ve global stratejilerine dair önemli açıklamalarda bulundu. Kaplan, özellikle elektrikli araç dönüşümünün hız kazanacağına dikkat çekerken, PEUGEOT’un 2024 yılı özelinde satış hedeflerini ve Türkiye pazarındaki güçlü konumunu da vurguladı. Avrupa liderliği ve global vizyon PEUGEOT, son yıllarda elektrikli araç teknolojisine yaptığı yatırımlar ve globaldeki satış stratejileriyle dikkat çekiyor. Geçtiğimiz yıl açıklanan E-Lion projesi, markanın elektrikli araçlar konusunda büyük bir atılım yapacağını gösteriyor. Gupse Kaplan, bu projeyle markanın Avrupa’da elektrikli araç lideri olmayı, global pazarlarda ise elektrikli araçların öncüsü olmayı hedeflediğini belirtti. 2024 yılı için belirlenen hedeflere göre, PEUGEOT’un 2023’e kıyasla global çapta elektrikli araç satışlarını yüzde 10 artırması bekleniyor. Güçlü bir gelecek inşa ediyor Kaplan, PEUGEOT’un Avrupa’da şu anda en geniş elektrikli araç portföyüne sahip marka olduğunu belirterek şunları söyledi: “208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye’nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz.” Türkiye pazarı ve satış hedefleri PEUGEOT Türkiye’nin 2024 yılı için belirlediği hedefler de oldukça iddialı. Gupse Kaplan, konuya ilişkin “PEUGEOT Türkiye olarak çıktığımız yerden inmeyi düşünmüyoruz. Yani 1 milyon civarı veya bir tık üstü bir pazarda yine yaklaşık 70 bin adede yakın satış yapmayı hedefliyoruz. Bizim için en önemli hedef artık, yıllık 70 bin adet bandına oturan bir marka performansı sergilemek. Geçen sene rekorlar senesiydi ama bu sene hedefimiz, “rekorlar kırmaktan ziyade her alandaki başarılı performansımızı sürekli hale getirebilmektir” demiştik. O zaman ne söylediysek birebir bu görüş ve hedefimizi koruyoruz” dedi. Elektrikli araçlarda hızlı büyüme beklentisi Ekim ayı sonu itibarıyla, PEUGEOT Türkiye, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde en çok satış yapan ülke konumunda. PEUGEOT Türkiye, bölgedeki toplam satışların yüzde 60’ını gerçekleştiriyor ve globalde de markanın toplam satışlarının yüzde 6’sını Türkiye oluşturuyor. Bu rakamlar, PEUGEOT Türkiye’nin markanın global başarısındaki önemini açıkça ortaya koyuyor. Gupse Kaplan, elektrikli araç pazarındaki hızlı büyümeyi de öngördüklerini belirterek “ Aslında henüz elektrikli araçların aldığı pay göreceli olarak düşük ama bunun daha da artacağını düşünüyoruz. Biz bu sene pazarda 100-110 bin adet arası elektrikli araç satışı bekliyoruz. Yani toplam pazarın yaklaşık yüzde 10’ları seviyesinde yıl tamamlanır. Geçen yıl özellikle son 4-5 ay binek pazarı içerisinde yüzde 10’un üzerine çıkan bir pazar trendi vardı. O trendin bu yılın toplamında toplam pazarda gerçekleşeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu. SUV kası güçlü bir markayız Kaplan, PEUGEOT’un elektrikli araçlar konusunda iddialı olduğunu ve bu pazarın gelecekteki büyümesinden önemli bir pay almayı hedeflediklerini söyleyerek sözlerini şöyle noktaladı: “Aynı Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip ana akım marka konumumdayız şu anda ve bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8’i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl bunun yüzde 1 olduğunu düşünürsek bunun PEUGEOT markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır. Ve hedefimiz, bundan sonrasında binek araçlardan aldığımız pazar payı neyse elektrikli araçlardan da aynı pazar payını almayı hedefliyoruz. Bildiğiniz gibi bir SUV kası güçlü bir markayız, SUV sınıfının öncüsü bir markayız. Şimdi yeni 3008, yeni 5008 ve elektrikli versiyonlarıyla da bu anlamda da elektrikli SUV dünyasında da öncü olmaya hatta lider olmaya adayız diyoruz.” Dönüşüm yılı: 11 ayda 11 yeni model lansmanı Gupse Kaplan, 2024 yılının PEUGEOT için bir dönüşüm yılı olduğunu belirtti. “2024 yılında 11 ayda 11 yeni model lansmanı gerçekleştirdik. Neredeyse her ay bir yeni ürün tanıttık” diyen Kaplan, bu hızlı dönüşümün markanın güçlü büyüme stratejisinin bir parçası olduğunu vurguladı. 2024 yılında Türkiye pazarında PEUGEOT’un en çok satan modelleri arasında 2008, 408, Rifter ve Partner gibi yeni nesil araçlar yer alıyor. PEUGEOT 2008’in, Türkiye’de B-SUV segmentinin lideri olduğunu belirten Kaplan, aynı zamanda bu modelin Avrupa’daki en çok tercih edilen elektrikli B-SUV olma unvanını da sürdürdüğünü ifade etti. Kaplan, yeni 5008 özelinde de “Satışlarımızın içinde elektrikli versiyon payının yüzde 25 olmasını bekliyoruz” dedi. Bu, PEUGEOT’un elektrikli araçlara yaptığı yatırımların, satış performansına önemli ölçüde yansıdığını gösteriyor.