Škoda tamamen elektrikli Elroq modelinin örtüsünü kaldırdı! Türkiye’ye ne zaman gelecek?
Škoda’nın kurucuları Václav Laurin ve Václav Klement, elektrifikasyon konusundaki ilk deneyimlerini 116 yıl önce ortaya koymuşlardı. 1908 yılında, iki elektrik motoru ile 4.5 litrelik bir benzinli motoru kombine eden Laurin & Klement E, şirketin ilk hibrit aracı oldu. 1930’ların sonlarında, Mladá Boleslav’da elektrikli bira kamyonları üretildi. 1991 ve 1994 yılları arasında, Favorit ve Pick-up modelleri üzerine yapılan Škoda Eltra 151L modeli İsviçre’de, ardından diğer Avrupa ülkelerinde satıldı. 15.4 kW’lık bir elektrik motoruna, 80 kilometre menzile ve 80 km/s maksimum hıza sahipti. Škoda’da modern elektrikli mobilite çağı, 2011 yılında Octavia Green E Line ile başladı. Mühendisler, elektrikli güç aktarma organlarının uygulanabilirliğini test etmek için 10 prototip geliştirdi. Bu araçlar, 85 kW güç üretirken, 26.5 kWh batarya ile 150 kilometre menzil elde ediliyordu. Škoda’nın ilk tamamen elektrikli seri üretim modeli ise Citigoe iV oldu ve 2020’nin başlarında lanse edildi. Bugün ise Enyaq, Enyaq Coupe ve ürün gamına yeni katılan Enyaq ile tam elektrikli ürün gamı genişlemeye başladı. Škoda’nın Mladá Boleslav’daki ana fabrikasında üretilecek Elroq, markanın önümüzdeki dönemde sunacağı birçok elektriklinin gelişini de müjdeliyor. 2020 yılında yollara çıkan Enyaq’ı, 2022 yılında Enyaq Coupe izlemişti. Bugün Škoda Enyaq, Almanya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, İsviçre, Finlandiya ve Litvanya gibi birçok Avrupa pazarında en çok tercih edilen tam elektrikli araçlardan biri olmayı başardı.